آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۲
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

عکس متفاوت بابک زنجانی روی جلد تجارت فردا

شماره 274 هفته نامه تجارت فردا که از امروز روی پیشخوان کیوسک های مطبوعاتی جا گرفته، طرح جلد جالبی دارد. تصاویری از بابک زنجانی به صورت هم شکل و با پیچ اسباب بازی های کوکی در پشتش، روی جلد قرار گرفته است.

تیتر اصلی «خط تولید بابک زنجانی» و روتیترش «تحریم چگونه فساد می آفریند؟» است.همچنین نقد مهدی غضنفری بر سیاست های تجاری با عنوان «سایه محدودیت ها»، گفت وگو با علی واعظ درباره گزینه های پیش روی ایران با تیتر «بر بالین برجام» و گفتاری از مسعود نیلی درباره پایداری مالی با تیتر«حفره های سیاست مالی» در جلد بازتاب پیدا کرده اند. هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه های هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. این هفته نامه 132 صفحه دارد و بهایش 12هزار تومان است.

روایت زوال روح از نگاه یک آفتاب پرست

رمان «آفتاب پرست ها» نوشته ژوزه ادوآردو آگوآلوسا با ترجمه مهدی غبرایی منتشر شد. «آفتاب پرست ها» رمانی شگفت انگیز از نویسنده ای آنگولایی الاصل است؛ کشوری که انواع کودتاها و درگیری های نظامی و خونین را در نیمه دوم قرن بیستم گذرانده و سابقه استعمار شدنش نیز در ادبیات بسیار به چشم می خورد.

این رمان برآمده از روح جهان مسخ کافکا و روایت های بورخس است. راوی رمان یک آفتاب پرست است که در خانه ای کهنه زندگی می کند. او شاهد تاریخ بوده و هست. کسانی به این خانه می آیند که خواستار ابداع گذشته هستند. همخانه این آفتاب پرست زالی است با ذهنی عجیب و همین امر باعث دیالوگی می شود بین این دو درباره ماجراهایی که در خانه می گذرد. آگوآلوسا با درهم آمیختن بیان استعاری و رئالیسم تاریخی ترکیبی بدیع می سازد درباره فساد قدرت و جهان متصلب انسان های پیرامون. آفتاب پرست ها در لایه هایش رمانی سیاسی است در فضایی که شخصیت ها ناچارند از خود بگویند و از آنچه رقم زده اند. رمانی درباره زوال روح بشری به روایت یک آفتاب پرست کهنسال. «آفتاب پرست ها» در 219 صفحه و به قیمت 22هزارتومان از سوی نشر چشمه به چاپ رسیده است.