آرشیو یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۳
استان ها
۱۸

کوتاه

آغاز به کار جشنواره تابستانی کیش

دنیای اقتصاد – بندرعباس: بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش با اجرای موسیقی سنتی بندری روی اسکله تفریحی و اجرای مراسم نورافشانی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسوولان محلی و جمعیت چند هزار نفری از شهروندان وگردشگران آغاز به کار کرد.

نکته با اهمیت درخصوص این جشنواره تابستانی ارائه تسهیلات سفر به گردشگران است. این تصمیم به گفته برنامه ریزان این طرح درپی توسعه و تسهیل سفرهای داخلی، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از جزیره کیش به عنوان کالای ایرانی در حوزه گردشگری است. ایجاد انگیزه و غنا بخشی به جشنواره تابستانی کیش محور اصلی جشنواره امسال است تا با ارتقای فرهنگی جشنواره و بهره گیری از فرهنگ های کشورهای کهن و شهرهای ساحلی، گردشگران تصویری متفاوت از جشنواره تابستانی درکیش ببینند. جشنواره تابستانی کیش تا 15 شهریور ادامه دارد.

گازرسانی به 172 روستای مناطق کوهستانی ساری

رقیه سامع دنیای اقتصاد - ساری: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: گازرسانی به 172 روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان ساری در حال انجام است. جعفر احمدپور گفت: 95 درصد از ساکنان در روستاهای شهرستان ساری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. وی قیمت تمام شده انشعاب در مناطق کوهستانی را بیشتر دانست و اظهار کرد: مناطق کوهستانی دارای جلوه های ویژه ای هستند و از نظر حفظ جنگل و استقرار مردم در روستاها باید تلاش شود. وی اظهار امیدواری کرد: در صورت همکاری دیگر سازمان ها و تامین نقدیندگی، روستاهای موجود در فاز دوم طرح بند «ق» تا پایان سال 97 که قابلیت گازرسانی را داشته باشند، از نعمت گاز بهره مند می شوند.

برپایی شانزدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن در تبریز

رعنا نیک رفتار دنیای اقتصاد – تبریز: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی از برگزاری شانزدهمین اجلاس نظام مهندسی معدن کشور در تبریز طی روزهای 11 تا 13 ماه جاری خبر داد. فرهاد ملک قاسمی با اشاره به این که 95درصد معادن آذربایجان شرقی در اختیار افرادی غیرمتخصص است که هیچ آشنایی با علوم زمین و معادن ندارند، افزود: این افراد عمدتا از قشر روستایی و بازاریان هستند به طوری که در سال های گذشته تلاش کرده ایم تا مجوز بهره برداری از معادن از طریق سیستم کاداستر صادر شود تا معادن به دست افراد غیرمتخصص نیفتد.رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بیشتر معادن استان نیمه فعال است، یادآور شد: در آذربایجان شرقی 36 نوع مواد معدنی وجود دارد.