آرشیو یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

تعیین تکلیف تعرفه خودرو در آمریکا

دنیای اقتصاد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ظرف هفته های آتی در خصوص اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها تصمیم گیری خواهد کرد. به گزارش رویترز ترامپ اعلام کرده است بررسی های دولت در خصوص اعمال تعرفه مضاعف بر واردات خودرو ظرف سه تا چهار هفته آتی به پایان می رسد و تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ خواهد شد.

بررسی لزوم اعمال تعرفه بر واردات خودرو نسبت به موارد مشابه با سرعت بیشتری در حال پیگیری است و با وجود آنکه وزارت بازرگانی قانونا 270 روز برای اعلام نتیجه به رئیس جمهور فرصت دارد، پیش بینی می شود این بار در کمتر از دو ماه نتیجه نهایی را اعلام کند. فعالان صنعت خودرو طی روزهای گذشته دیدگاه های خود را در خصوص این موضوع به طور رسمی به مراجع ذی صلاح ارائه کرده اند و جلسات هم اندیشی متعددی با مشارکت نمایندگان خودروسازان و مقامات وزارت بازرگانی برگزار شده است.

خطر کوچک شدن جنرال موتورز

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد اعمال تعرفه سنگین بر واردات خودرو و قطعات آن سبب خواهد شد کسب و کار این شرکت کوچک تر شود و فرصت های شغلی بسیاری هم نابود شوند.

به گزارش رویترز این خودروساز هشدار داد سیاستی که دولت ترامپ در پیش گرفته است موجب خواهد شد خودروسازان آمریکایی در خطر انزوا قرار بگیرند و نتوانند همگام با رقبای خود در بازارهای جهانی رقابت کنند. نماینده بزرگ ترین خودروساز آمریکایی در نشستی با وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد وضع تعرفه های مضاعف به کاهش حضور جنرال موتورز در بازار داخلی آمریکا و نیز در سراسر جهان منجر خواهد شد. جنرال موتورز در این اظهارنظر گفته های دو تن از فعالان صنعت خودرو را تایید کرد که گفته بودند اعمال این تعرفه ها به حذف مشاغل، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه خودروسازان منجر خواهد شد.