آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۴
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

تولید تراشه مخصوص ایرپاد برای طولانی کردن عمر باتری

مهر: شرکت کوالکام تراشه هایی برای تولید ایرپادهایی میان رده ساخته که کیفیت صوت و قابلیت برقراری اتصال را بهبود می دهد. این تراشه به طولانی شدن عمر باتری دستگاه منجر می شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کوالکام در نمایشگاه CES امسال از تراشه QCC5100 با هدف ارتقای عمر باتری، دریافت و پردازش بهتر برق برای ایرپادهای بی سیم رونمایی کرد. اکنون این شرکت نسخه ارزان تر این تراشه ها QCC3026 را رونمایی کرده که به شرکت های تولیدکننده ایرپاد کمک می کند دستگاه های صوتی بلوتوثی میان رده را تولید کنند. این تراشه قابلیت برقراری اتصال میان هر ایرپاد و کیفیت صوت را ارتقا داده است. همچنین این تراشه به توزیع متوازن برق در دو ایرپاد کمک می کند. همین امر به کاهش مصرف برق و طولانی شدن عمر باتری منجر می شود. این شرکت تصمیم دارد طرح تراشه را برای تولیدکنندگان دستگاه ها در نیمه دوم 2018 فراهم کند تا آنها بتوانند ایرپادهای خود را بسازند.

ریزر کیبورد مکانیکی با سوئیچ های جدید لیزری معرفی کرد

فارنت: ریزر به عنوان یکی از محبوب ترین شرکت های تولید تجهیزات گیمینگ حالا کیبوردهای جدید Huntsman و Huntsman Elite خود را با سوئیچ های مکانیکی-لیزری معرفی کرده است. در حال حاضر کیبوردهای با سوئیچ های مکانیکی محبوب ترین نوع کیبوردها برای گیمرها هستند. این سوئیچ ها علاوه بر حس بهتر نسبت به سوئیچ های غشایی (membrane) رایج سرعت بالاتر و دوام بیشتری هم دارند و از همه مهم تر می توانید بسته به نیاز و سلیقه خود کیبورد با یک نوع سوئیچ خاص را انتخاب کنید.

ریزر که برخلاف شرکت های مشهوری مثل Corsair از سوئیچ های مکانیکی ساخت خود به جای سوئیچ های Cherry MX استفاده می کند حالا برای اولین بار سوئیچ های مکانیکی-نوری خود را در کیبورد Huntsman معرفی کرده است. با اینکه ریزر اولین شرکتی نیست که از سوئیچ های لیزری بهره می گیرد اما تاکنون شرکت بزرگی از این سوئیچ ها استفاده نکرده بود. به گفته ریزر این سوئیچ های جدید نسبت به سوئیچ های مکانیکی عادی مزایایی دارد. به طور مثال با وجود اینکه حس و صدای دکمه ها مشابه سوئیچ های Cherry MX Blue یا Razer Green است اما سرعت رجیستر شدن تا 30 درصد سریع تر است. علاوه بر این با اجزای متحرک کمتر عمر این سوئیچ ها حدود 100میلیون استفاده اعلام شده که نسبت به نوع مکانیکی رایج بیشتر است. کیبورد Huntsman ریزر قیمتی معادل 150 دلار دارد اما مدل Huntsman Elite با مزایا و امکانات بیشتر با قیمت 200 دلاری عرضه خواهد شد. مدل الیت نورپردازی Razer Chroma را به زیر کیبورد نیز آورده، دارای دکمه های مدیا و تنظیم صدا بوده و همچنین یک استراحتگاه مچ دست نیز دارد که با پین های POGO به کیبورد متصل خواهد شد.