آرشیو دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۴
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

داستانی از یک اکتشاف شخصی در «گمشده»

رمان «گمشده» نوشته اندی اندروز با ترجمه فیروزه مهرزاد منتشر شد. این کتاب داستان قطعات مختلف عتیقه ای مقدس را دنبال می کند که نیروی شگرفی به قلب شخصی که آن را در دست دارد هدیه می دهد.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم: «کاسیمیر در حالی که مشتاقانه به آخرین پرتوهای نور خورشید خیره شده بود، با هر دو دستش چشم هایش را از نور حفظ کرد. اشکی دیگر، ردی در میان چهره آفتاب سوخته و غبارگرفته او ایجاد کرد و از گونه هایش به پایین سر خورد. 11 سال داشت، تقریبا مرد شده بود و حالا شاهین پدرش را گم کرده بود. آلم، پدرش، بارها برایش روشن ساخته بود که هنوز آمادگی آن را ندارد که شکارچی گرانبها را تحت کنترل بگیرد. شاهین هدیه ای بود از طرف یک شاهزاده به نشانه احترام به آلم. نام شاهین اسکی بود، کلمه ای که به گفته شاهزاده به معنی تیزرو است...» رمان «گمشده» در 248 صفحه و قیمت 23هزار تومان از سوی نشر نون به بازار کتاب راه پیدا کرده است.

بررسی رابطه دایناسورها با جام جهانی در داروگ

بیست و سومین شماره ماهنامه «داروگ» که مجله ای برای مخاطبان نوجوان است در اوج هیجان مسابقات جام جهانی فوتبال و با مطالبی درباره دایناسورها و جام جهانی فوتبال، روی دکه رفت.

در این شماره، حتی در طرح جلد که به مصاحبه استاد دیرینه شناسی درباره دایناسور اختصاص دارد، با تصویر دایناسور توپ به دست مواجه می شویم. «ایران هم دایناسور دارد، خیلی زیاد»، عنوانی است که با خواندن مطلب آن با تعقیب ردپای دایناسور و فسیل های آن در نقاط مختلف کشور آشنا می شویم. در صفحات بعدی این نشریه با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه، مژده خوبی به نوجوانان داده می شود: «آرتمیا زنده است!» در صفحات طبیعت گردی این گزارش را می خوانیم: «باداب سورت، به چه دلایلی نباید برویم؟» در بخش پارک جانوران با نهنگ گوژپشت آشنا می شویم و در ادامه درباره دگردیسی و تولیدمثل قورباغه ها مطالبی همراه با عکس هایی جالب چاپ شده است. نشریه «داروگ» با 68 صفحه رنگی به قیمت 5000 تومان منتشر شده است.