آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۵
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

معرفی مدل جدیدی از ماوس های کلاسیک مایکروسافت

آی تی ایران: ماوس های اورجینال IntelliMouse مایکروسافت زمانی که در سال 1996 برای اولین بار معرفی شدند، حسابی غوغا به پا کردند. گیمرها به خصوص از این محصول بسیار استقبال کردند، زیرا طراحی ارگونومیک، دکمه های کاربردی و دکمه غلتان مخصوص Scroll روی این ماوس برای این دسته از کاربران کارآیی زیادی به همراه داشت.

معرفی مدل جدیدی از ماوس های کلاسیک مایکروسافت

اگرچه ماوس های مخصوص گیمرها امروز تنوع زیادی دارند و به دکمه های قابل برنامه ریزی بسیار حرفه ای تری مجهز هستند، ولی می توان ادعا کرد ماوس های IntelliMouse در زمان خود نسل جدیدی از ماوس های قابلیت دار را معرفی کردند که بسیار هم محبوب شد. آخرین مدل از نسل این ماوس ها، IntelliMouse 3.0 بود که در سال 2003 معرفی شد. حالا Simon Dearsley، مدیر بخش طراحی مایکروسافت به نمایندگی از این شرکت در وبلاگ خود ورود ماوس جدیدی را به بازار اعلام کرد، ماوسی که نسبت به نسل گذشته، مدرن تر و مجهز به تکنولوژی به روزتری است. ماوس مخصوص گیمینگی که از سوی مایکروسافت معرفی شده، سیم دار است زیرا در بازی تاخیر کمتری ایجاد می کند، به علاوه نور قرمز رنگ این ماوس ها نیز جای خود را به نور ملایم سفیدی داده است. طبق گزارش PC World، ماوس جدید قابلیت های مشابهی با Microsoft Surface Precision Mouse دارد، به علاوه مجهز به سنسور BlueTrack است که می تواند حرکات را تا 1000 حرکت در ثانیه شناسایی کرده و تنظیمات dpi این ماوس نیز تا 3200 اعلام شده است.

ماوس جدید، 5 دکمه دارد که سه تای آنها قابل برنامه ریزی هستند. Dearsley می گوید: «بسیار دقت کردیم تا کلیدهایی مشابه Omron برای دکمه های کلیک راست و چپ تعبیه شود، به علاوه سه کلید Kailh برای دکمه غلتان وسط و کناره های این ماوس در نظر گرفته شده است. تغییرات بزرگی در دکمه های کناری نیز صورت گرفته که استفاه از ماوس را بسیار نرم تر می کند.» این ماوس با تمام دستگاه های جدید مجهز به ویندوز 7 سازگار است اما با کامپیوترهای سیستم عامل مک سازگاری نخواهد داشت. همزمان با معرفی این ماوس، ویدئویی نیز منتشر شد که قابلیت های این ماوس را بهتر و ملموس تر معرفی می کند. اعلام شده که این ماوس، نسخه بدون سیم یا وایرلس ندارد اما قیمت 40 دلاری آن قطعا برای طرفداران ماوس هایی با استایل کلاسیک جذابیت خواهد داشت