آرشیو سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

تجدید چاپ اثر معروف سیمون دوبوار با ترجمه مهدی سحابی

رمان «همه می میرند» نوشته سیمون دوبوار با ترجمه مهدی سحابی به چاپ سیزدهم رسید.

داستان این رمان در قرن چهاردهم میلادی جریان دارد. رایموندو فوسکا بر شهر کارمونا در ایتالیا فرمانروایی می کند؛ اما سروری بر این شهر کوچک که چون قارچی بر فراز کوهی سنگی نشسته، او را راضی نمی کند. جنگ های پی درپی که با هدف بزرگ تر و آباد کردن کارمونا در می گیرد، افق های هرچه گسترده تری را برابر چشمان فوسکا می گشایند. در ادامه، نیروهای تازه ای سر بر می آورند که برابرشان نه تنها کارمونا و فلورانس، شهر آرزویی فوسکا بلکه حتی ایتالیا، کوچک و ناتوان می شود. برای دگرگون کردن جهان، باید آن را به طور کامل تصرف کرد؛ اما کار جهان دشوار است و زندگی کوتاه مردمان خاکی از پس این مساله بر نمی آید. پس باید زندگی جاویدان پیدا کرد.

سیمون دوبوار به عنوان یکی از فعالان جنبش حمایت از حقوق زنان و همچنین جنبش ضد جنگ ویتنام شناخته می شود. او در سال 1954 جایزه ادبی گنکور را به دست آورد. همچنین در سال 1978 نامزد دریافت جایزه نوبل ادبی شد. آثاری که از این نویسنده به جا مانده اند، در قالب تحقیق و بررسی و عموما در چارچوب ادبیات جا می گیرند. «همه می میرند» یکی از مهم ترین و مشهورترین آثار دوبوار است. چاپ سیزدهم «همه می میرند» در 413 صفحه و به قیمت 34 هزار تومان از سوی نشر نو به بازار عرضه شده است.

همنشینی دغدغه های چند نسل در رمان «با تو تا کجا...!»

«با تو تا کجا...!» تازه ترین اثر داستانی فرزین فخر یاسری به چاپ رسید.

این رمان روایت گر شخصیت های پرشماری از مردم شمال کشور است؛ با دغدغه های نسل های مختلف و در جست وجوی خوشبختی. فرزین فخر یاسری که تاکنون هفت کتاب داستانی از او انتشار یافته، متولد سال 1333 است و علاوه بر نویسندگی، سی وهشت سال می شود که نقاشی می کند و آثارش تاکنون در 10 نمایشگاه به نمایش درآمده است. آخرین نمایشگاه آثار او با عنوان «لحظه های شاد زندگی» زمستان گذشته در تهران برپا شد. «با تو تا کجا» را انتشارات آرادمان در در 202 صفحه و به بهای 20 هزار تومان منتشر کرده است.