آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۶
گردشگری
۱۷
مقاصد تابستانی

بر فراز «تپه خورشید»

دنیای اقتصاد: «تپه خورشید» معنی نام «چغا خور» یکی از زیباترین تالاب های ایران است که در دل استان چهارمحال و بختیاری جای گرفته؛ تالابی بین المللی با گونه های بی شمار گیاهی و آبزیان که موجب تنوع زیست محیطی و کوچ صدها هزار پرنده نیز شده است.

تنوع بالای زیستگاهی، گیاهی و جانوری باعث شده تا ماهی گورخری، زرده پر، عروس، مرغ جگن، پتامژتون، پلی گونیوم و ساز در کنار یکدیگر قرار گیرند و محیطی شگفت انگیز خلق کنند. همچنین عواملی مانند قرارگیری در مسیر دو جاده اصلی و مجاورت با سه تالاب سولقان، علی آباد و گندمان اهمیت تالاب چغاخور را برای گردشگری دوچندان کرده و گردشگران مشتاق را به سمت خود می کشاند. این تالاب در شهرستان بروجن و در فاصله 70کیلومتری شهرکرد قرار دارد. هوای مطبوع و چشم اندازهای زیبا ازجمله ویژگی های اصلی این تالاب است که با آداب و رسوم بختیاری در هم آمیخته و دهکده سیاحتی چغاخور را برای هر گردشگری دوست داشتنی تر کرده است. سفر در تابستان به تالاب چغاخور موجب می شود شما شانس دیدن عشایر کوچ نشین بختیاری را نیز داشته باشید و برای چند روز از هوای مطبوع تابستانی این دهکده کمال استفاده را ببرید.

ماهیگیری، قایقرانی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، طبیعت گردی و... از جمله تفریحاتی است که می شود در این مکان انجام داد. البته حین تفریح رعایت تمام نکات برای حفظ این محیط بین المللی را فراموش نکنید. چغاخور علاوه بر طبیعت بکر، جاذبه های دیگری از جمله شیرهای سنگی در روستای سیف آباد و خانی آباد، باغ خان که یک باغ چند صد ساله است و قدمت آن به زمان حکومت زندیه بر می گردد و همچنین چشمه ها و رودخانه های فراوان که مشهورترین آنها «چشمه خان» است نیز در اطراف خود دارد که بهتر است خود را از تماشای آنها بی نصیب نکنید. برای آنکه به تالاب چغاخور بروید باید به سمت اصفهان حرکت کنید، سپس از آنجا به بروجن تغییر مسیر دهید. برای اقامت چندروزه نیز در همان حوالی با اجاره ویلاها و خانه های روستایی که در اختیارتان قرار می دهند چند روزی را رها از دغدغه های شهری به تفریح و گشت و گذار بگذرانید.