آرشیو چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۴
سلامت
۱۲

برای بارداری سالم سراغ موبایل بروید!

پریسا اصولی

بدون شک یکی از حساس ترین دوره های زندگی خانم ها دوران بارداری و نگهداری از نوزاد است. هرچند استفاده از تجربه های مادران دیگر، می تواند برای گذراندن این دوران مهم باشد اما کافی نیست.

در این بین «اپلیکیشن مادرشو» برای پشت سرگذاشتن دوران بارداری به بهترین شکل ممکن، نکات مفیدی را در اختیار شما می گذارد. این اپلیکیشن اندرویدی می تواند از دو جنبه کاربرد داشته باشد؛ هم ابزاری برای ردیابی دوران حاملگی و تغییراتش است و هم علم و آگاهی مخاطبانش را در مورد سلامت زنان و مسائل دوران بارداری و بعد از آن ارتقا می دهد.

مادران با ثبت نام در مادرشو باید تاریخ بارداری و زمان تخمینی زایمان را به اپلیکیشن بدهند. اگر هم زمان زایمان مشخص نیست، اپلیکیشن می تواند نسبت به آخرین قاعدگی، زمان زایمان را تخمین بزند. در هر صورت فرقی نمی کند از کدام روش استفاده شود چون مادرشو از این اطلاعات برای تحت نظر گرفتن دوران بارداری کاربرانش استفاده می کند.

البته به لطف رابط کاربری شکیل و جذاب اپلیکیشن، اطلاعاتی مثل زمان باقیمانده تا زایمان، مراقبت های پزشکی مربوط به هر دوره و دانستنی های مربوط به تمام هفته های بارداری به بهترین شکل برای کاربر به نمایش در می آیند.

بزرگ ترین مزیت مادرشو برای شما، اطلاعاتی است که بر اساس هر هفته دوران بارداری از آن دریافت خواهید کرد.

نکته خوب اینجاست که اطلاعات مرتبط با هر هفته بارداری «طبقه بندی شده» و مرتبط به هم هستند و در یک محل گردآوری شده اند؛ یعنی مثلا تمام اتفاقات و تغییرات مربوط به هفته نوزدهم بارداری در یک صفحه و یکجا به نمایش در می آیند؛ این که اندازه جنین در هفته نوزدهم چند سانتی متر است، وزن مادر باید چقدر باشد؟ تغییرات فیزیکی بدن باردار در این دوره چگونه اند یا برای تغذیه و ورزش در این شرایط چه نکاتی را باید رعایت کرد.

این نکات دست به دست هم داده اند تا از مادرشو یک اپلیکیشن فوق العاده کاربردی بسازند؛ محصولی که هم به خانم های باردار برای داشتن زایمانی موفق و پیشگیری از مشکلات پس از زایمان کمک می کند و هم می تواند وسیله ای باشد تا اطرافیان یک خانم باردار با علم بیشتری بتوانند مراقب او و فرزند در راهش باشند.