آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۶
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

توپ را به زمین مردم نیندازید!

سعید داور

تبریز- مدیریت بد مدیران در طول چند سال اخیر، موجب احداث سدهای فراوان و تقریبا غیر ضروری در آذربایجان شرقی و ترکیدگی های متعدد لوله های انتقال آب آشامیدنی و کمبودهای پیاپی در برق شده که همانند اوضاع ناهنجار و بد دریاچه ارومیه، آثار آن را می بینیم. اکنون نیز که کمبودهای آب و برق بیشتر شده و در کنار آن دمای هوای منطقه نیز بالا رفته است، مدیران مدام از ضرورت مدیریت به اصطلاح مصرف آب و برق توسط مردم سخن می گویند. در حالی که مدیران می بایست با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت به رفع مشکلات بپردازند.

اکنون بیش از 12 روز است که تبریز درگیر بحران برق و استرس های پیش از قطعی احتمالی آب می باشد و مدیران مربوط از ارائه برنامه های خاموشی برای اطلاع مردم برای برنامه ریزی های لازم، عاجز هستند و معلوم نیست این اوضاع را چگونه می خواهند تا آخر شهریور ماه، پیش ببرند.

مدیران استان بهتر است به جای حرف زدن به فکر مدیریت درست و کارآمد باشند و حداقل ترتیبی بدهند تا ادارات و سازمانهای کم بازده در روزهای گرم، از شدت مصرف برق و آب خود بکاهند. در واقع بخش عمده ای از مصرف بالای برق و آب در تبریز، مربوط به مصارف بی حدو حصر اداراتی است که بازدهی چندان رضایت بخشی ندارند. نمی توان هیچ مسئولی را یافت که در شرایط بحرانی کولر اتاقش خاموش باشد و یا از گرما و بی آبی بنالد.

هر چه گرما و ناله بوده است از مردم بوده است، در عوض همیشه این حضرات مسئولان کمبودها را به طور غیر مستقیم به گردن مردم انداخته اند که صرفه جویی کنید.

مدیریت آب و برق، ضمن آن که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد، می بایست از سوی مدیران نیز به کار بسته شود. ولی انداختن توپ به زمین مردم، منصفانه نیست.