آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۶۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

رونمایی از سگ روباتیک ساخت شرکت والت دیزنی

ایسنا: شرکت «والت دیزنی»، به تازگی نخستین نمونه از سگ روباتیک ساخت خود را ارائه داده است. شرکت «والت دیزنی» از نخستین نمونه یک روبات رونمایی کرده که مانند یک سگ واقعی حرکت می کند. این سگ روباتیک موسوم به «پاپی بوت» (puppybot)، به بازوهای روباتیک مجهز است و با کمک کیت روباتیک جدید این شرکت می تواند وظایف مورد نظر را انجام دهد.

پژوهشگران این پروژه می گویند: ما در این روش، با جست وجو در مجموعه ای از ترتیب های احتمالی اجزای مدولار، یک ابزار روباتیک تولید کرده ایم که قادر به ردیابی مسیرهای ورودی حرکت است. این فرآیند، با دستورالعملی از آنچه روبات باید انجام دهد، آغاز می شود. مهندسان دیزنی، در ابتدا مجموعه ای از بازوهای مکانیکی مبتنی بر قابلیت های متفاوت طراحی کردند. سپس، شرکت از این روش طراحی برای ابداع روبات های دارای پا استفاده کرد و نهایتا، این طراحی، به نخستین نمونه سگ روباتیک منتقل شد. قابلیت های استفاده از این روبات، با مجهز شدن به قدرت فیلمبرداری، بیشتر می شود و می توان از آن برای نمایش های زنده استفاده کرد.

هوش مصنوعی لباستان را در فروشگاه ست می کند

ایسنا: شرکت «علی بابا» با همکاری شرکت «گس» یک سیستم هوش مصنوعی را توسعه داده اند که می تواند هنگام خرید لباس به افراد پیشنهادهای جذاب بدهد و لباس آنها را ست کند. در حال حاضر می توان از فناوری دستیار هوشمند اکو آمازون برای ارائه مشاوره مد در خانه استفاده کرد، اما اگر در فروشگاه باشید چه؟ شرکت های Guess و Alibaba می توانند در این زمینه کمک کنند. آنها با همکاری هم روی یک سیستم هوش مصنوعی موسوم به FashionAI کار کرده اند که از دید رایانه ای برای کمک به افراد در انتخاب و ست کردن لباس ها هنگام خرید استفاده می کند.

این سیستم شامل یک آینه هوشمند است که می تواند رنگ، استایل و ویژگی های لباسی را که در دست گرفته اید، تشخیص دهد و موارد دیگری را که می تواند مکمل خوبی باشد، از جمله لباس هایی که قبلا آنلاین خریداری کرده اید، نشان دهد. این فناوری به همین جا ختم نمی شود. هر کالا در فروشگاه دارای بلوتوث، سامانه شناسایی با امواج رادیویی یا RFID و سنسورهای حرکتی است که به طور خودکار آنها را روی آینه هوشمند نمایش می دهد.