آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۶
ورزش
۱۷
یادداشت

پرچم به دوش گردآفرین ها

رضا پورعالی

امروز در نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، یک تصمیم مهم گرفته می شود؛ تصمیمی که مشخص می کند پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا کدام ورزشکار خواهد بود.

یک ماه پیش وقتی نخستین نشست سرپرست کاروان ورزشی ایران با خبرنگاران برگزار شد، پیشنهاد خبرنگار روزنامه جام جم، در آن نشست بشدت مورد توجه قرار گرفت، به طوری که دکتر نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در جاکارتا عنوان کرد، این پیشنهاد در نشست بعدی هیات اجرایی مطرح می شود تا در صورت امکان عملی شود. پیشنهاد این بود: «با توجه به این که در تاریخ برگزاری بازی های آسیایی هرگز وزنه بردار بانویی به عنوان پرچمدار کاروان ایران معرفی نشده است، بازی های آسیایی جاکارتا بهترین فرصت خواهد بود تا یکی از بانوان پرافتخار ورزش ایران، به عنوان پرچمدار ورزش ایران معرفی شود.»

هفته گذشته اسامی 3 نامزد نهایی پرچمداری کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا اعلام شد و نام های الهه احمدی (تیراندازی)، کیمیا علیزاده (تکواندو) و احسان حدادی (دوومیدانی) به عنوان گزینه ها روی کاغذ آمد. تا همینجای کار شانس بانوان برای پرچمداری کاروان ایران در جاکارتا، دو برابر آقایان است، اما این همه آنچیزی نیست که بانوان ورزشکار لیاقتش را دارند. ورزش بانوان در این سالهای اخیر آنقدر شایستگی داشته که پرچمداری کاروان ایران در بازی های آسیایی، آن هم نخستین بار، می تواند کمتر پاداش برای پیشرفت خیره کننده باشد. بعد از نام های بزرگی چون محمود نامجو (دوبار)، منصور مهدی زاده، عبدالله موحد، رضا سوخته سرایی (سه بار)، امیررضا خادم، آرش میراسماعیلی، علی دایی، حسین رضازاده، صمد نیکخواه بهرامی و بهداد سلیمی، حس قشنگی به ما می گوید پرچمدار بعدی یک بانوست. بی صبرانه منتظر تصمیم نهایی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک می مانیم.