آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۳
فرهنگی
۲۱

روی خط خبر

کشف نامه های منتشرنشده شاعر برنده نوبل

«جان کلی»، محققی که چندین دهه ازعمرش را صرف جست وجوی هزاران نامه از «ویلیام باتلر ییتس» کرده در حالی که مشغول مراحل پایانی نگارش جدیدترین کتابش درباره این شاعر و نمایشنامه نویس نامدار ایرلندی بود، موفق به کشف مجموعه ای از نامه های «باتلر بیتس» در کتابخانه دانشگاه پرینستون امریکا شد. این مجموعه نامه ها در دهه 1970 میلادی از کتابخانه دانشگاه به سرقت رفته بود و سال ها هیچ اثری از آن نبود تا اینکه بتازگی فردی ناشناس آن را به کتابخانه بازمی گرداند. این نامه ها سال های 1908 تا 1910 از زندگی «ییتس» را پوشش می دهد؛ دوره ای که دربردارنده تردید و بلاتکلیفی هایش در زندگی بوده است.

برپایی اجلاس جهانی شاعران همسرا

چهارمین اجلاس جهانی شاعران همسرا، سوم مردادماه همزمان با ولادت باسعادت امام رضا(ع) با حضور 450 تن از شاعران سراسر کشور و چند شاعر فارسی زبان از افغانستان و تاجیکستان و یک شاعر عرب زبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

«روز موعود» در جشنواره فیلم های ژانر وحشت

فیلم کوتاه «روز موعود» به کارگردانی میدیا کیاست در بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم برین واش در اوکلند امریکا به نمایش درخواهد آمد.این فیلم که به زبان انگلیسی است، با روایتی سوررئال داستان فرشته مرگی را به تصویر می کشد که به سراغ یکی از قربانیانش می رود ولی این بار روال کار به صورتی که انتظار دارد پیش نمی رود.

رونمایی «یادگار سرو» کیوان ساکت

نماهنگ «یادگار سرو» به آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج ساعت 18 امروز(چهارشنبه 20 تیر ماه) با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان موسیقی در تالار ایوان شمس تهران و با هدف حمایت از بیماران مبتلا به ام اس رونمایی می شود.

لایحه کپی رایت در راه مجلس

سیدهادی حسینی معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بازنگری لایحه مربوط به قانون کپی رایت خبر داد و گفت: با اصلاح کامل موارد درخواستی این لایحه حداقل تا یک ماه آینده تقدیم مجلس می شود. به گفته حسینی، قانون کپی رایت از لایحه های مهم دولت در حوزه فرهنگی کشور بوده که 4 سال قبل تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و متاسفانه بدون در پی داشتن نتیجه خاصی متوقف شده بود.