آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
اخبار کشور
۳

معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: لایحه کپی رایت بزودی تقدیم مجلس خواهد شد

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با اصلاح کامل موارد درخواستی لایحه کپی رایت، این لایحه حداقل تا یک ماه آینده تقدیم مجلس می شود.

سیدهادی حسینی درگفت و گو با ایرنا افزود: قانون کپی رایت از لایحه های بسیارمهم دولت در حوزه فرهنگی کشور بوده که 4 سال قبل تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و متاسفانه بدون در پی داشتن نتیجه خاصی متوقف شده بود.

وی ادامه داد: الان این لایحه در قالب کارگروه ویژه که تشکیل شده در حال پیگیری مراحل پایانی است و آقای صادقی یکی از نماینده های حوزه تهران این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می کند.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کار اصلاح موارد برگشت داده شده را نیز همزمان کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی انجام داده و از دو هفته قبل نیز این لایحه آماده شده است.

وی گفت، تاکنون دو جلسه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت مواد اصلاح شده تشکیل و آن موارد بررسی شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون دولت درحال بررسی همه جانبه با حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی و قضایی مجلس ونیز کارشناسان واستادان حوزه و دانشگاه است، گفت: با شرایطی که درحال پیش رفتن است، حداکثر تا یک ماه آینده لایحه بازنگری شده مربوط به کپی رایت تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازامیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت موضوع قانون کپی رایت، هرچه سریعتر آن را به صحن علنی ببرند.

حسینی، با بیان اینکه متاسفانه اکنون در کشور قانون دقیقی برای حفظ معنوی آثارمنتشر شده ندارد و برخی سودجویان بدون اجازه صاحبان اصلی آثار اقدام به انتشار آثار می کنند، تصریح کرد که در صورت تصویب نهایی قانون کپی رایت، امنیت برای صاحبان آثار فرهنگی و هنری کشور به نام صاحب اثر واقعی آن حفظ خواهد شد.