آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
اخبار کشور
۲

سفیر واشنگتن در برلین: از دولت آلمان می خواهیم جلوی انتقال 300 میلیون یورو به ایران را بگیرد

سفیر آمریکا در آلمان در گفت وگو با یکی از روزنامه های این کشور گفت که واشنگتن در بالاترین سطح از برلین می خواهد تا مانع از انتقال پول به ایران شود.

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان از دولت این کشور خواست تا از انتقال مبلغ 300 میلیون یورو به ایران جلوگیری کند.

این مقام آمریکایی که از زمان آغاز ماموریت در آلمان همواره خبرساز بوده و دولت آلمان از مداخله وی در مسایل مختلف انتقاد کرده است در مورد انتقال مبلغ یاد شده به ایران به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: ما در بالاترین سطح از دولت آلمان می خواهیم که ضمن مداخله در این زمینه، چنین اقدامی را متوقف کند. ما از گزارش هایی در زمینه اینکه ایران تلاش می کند تا صدها میلیون یورو را از بانک آلمانی به ایران منتقل کند، بسیار نگرانیم.

روزنامه بیلد آلمان اعلام کرد که دولت آلمان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن 300 میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران است.

در این گزارش ادعا شده است که تهران نگران آن است که با شروع تحریم های آمریکا، با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک «ایران اروپا» برداشت شود.

در بخش دیگری از گزارش بیلد آمده است که ایران به سازمان نظارت بر فعالیت های مالی آلمان اعلام کرده که این کشور به پول نقد موجود در حساب خود برای تامین ارز سفرهای خارجی شهروندان ایرانی نیاز دارد چرا که ایرانی ها نمی توانند از کارت های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.

به گزارش فارس، پایگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» هم به نقل از دیپلمات های آمریکایی و مقامات کنگره این کشور نوشت که مقامات ارشد دولت آمریکا به دنبال توقف روند انتقال بیش از 350 میلیون دلار از وجوه متعلق به ایران از برلین به تهران هستند و تلاش می کنند جلوی صدور مجوز این انتقال توسط دولت آلمان را بگیرند.