آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۳۱۹۱
حوادث
۱۱

دستگیری سارقان تلفن همراه

شرق: دو جوان موتورسوار که گوشی تلفن همراه شهروندان را سرقت می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، فردی روز 30 اردیبهشت با مراجعه به کلانتری 107 فسلطین اعلام کرد گوشی تلفن همراهش به دست دو جوان موتورسوار به سرقت رفته است. با اعلام این شکایت پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف تشکیل شد و پس از هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 13 روز حادثه در خیابان شهید قرنی در حال صحبت با گوشی موبایل بودم که ناگهان دو پسر جوان سوار بر موتور پالس سفیدرنگ اقدام به سرقت گوشی موبایلم کردند و به سرعت متواری شدند.

مالباخته در اظهاراتش عنوان کرد پس از سرقت با گوشی موبایل دیگری که همراه داشت، اقدام به عکاسی از موتورسیکلت دزدان کرده است و توانسته تصویر و شماره پلاک دزدان را عکس برداری کند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع یافتند افراد دیگری از سوی این دو سارق جوان با موتور پالس سفید و مشکی هدف سرقت قرار گرفته اند. آنها با استفاده از تصویر دزدان و شماره پلاک پالس سفیدرنگ، سوابق مجرمان سابقه دار را بررسی کردند و موفق به شناسایی یکی از دزدان حرفه ای به نام «مسعود» (23 ساله) به عنوان یکی از متهمان تحت تعیب ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

ماموران در گام بعدی با اقدامات پلیسی موفق به جمع آوری اطلاعات «مسعود» شدند و روز پنجم تیر این متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم پس از دستگیری یکی دیگر از همدستانش «حسن» را که از سارقان سابقه دار است، به ماموران معرفی کرد.

با مشخص شدن هویت دومین متهم پرونده کارآگاهان ضمن شناسایی دقیق محل تردد این شخص، در عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند.

متهمان پس از دستگیری به ده ها فقره سرقت گوشی به شیوه قاپیدن با موتورسیکلت های پالس سفید و مشکی رنگ در سطح شهر تهران اعتراف کردند و متهمان در حال حاضر به دستور مقام قضائی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.