آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
شهرستان ها
۷

«فتح خرمشهر» در هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف گفت: امسال بخش ویژه داستان های کوتاه خرمشهر که شامل داستان های «مقاومت 45 روزه» و «فتح خرمشهر» می باشد به جایزه اضافه شده که در یک بخش ویژه داوری خواهند شد و در هر استان یک برگزیده و تقدیری خواهد داشت.

اهواز - خبرنگار کیهان: سرتیپ محمد علیپور با بیان این که موضوع اصلی داستان های ارسالی در این جشنواره «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت»، «مقاومت» و «بیداری اسلامی» است، اظهار داشت: هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف با هدف هویت بخشی به فعالیت های استانی، توجه به ویژگی های بومی هر استان، توجه به زبان ها و گویش های محلی و بومی نویسی امسال برای اولین بار به طور مجزا در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی در داوری آثار، توجه به ویژگی های بومی استان، پرداخت به حماسه آفرینی های رزمندگان در عملیات ها و یگان های استان، دستاوردهای استانی دفاع مقدس و تبعات این حماسه آفرینی در استان از امتیاز ویژه برخوردار خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: جوایز این دوره ادبی برای نفر اول 3 میلیون تومان، نفر دوم 2 میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان است و جایزه این دوره در زمینه بخش ویژه نیز 2 میلیون تومان برای نفر برتر و 1/5 میلیون تومان برای نفر تقدیری در نظر گرفته شده است.

سردار علیپور گفت: داستان های منتخب ویرایش شده و درنهایت به صورت یک مجموعه به چاپ خواهند رسید.