آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انهدام بزرگ ترین شبکه شرارت در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از متلاشی شدن بزرگ ترین شبکه شرارت با دستگیری 14 نفر از اعضای آن به طور همزمان در پنج نقطه استان و کشور خبر داد.

زاهدان – خبرنگار کیهان: سرتیپ محمد قنبری دیروز در حاشیه جلسه شورای فرماندهی استان در جمع خبرنگاران گفت: این شبکه بزرگ شرارت از حدود سه سال پیش در شمال استان سیستان و بلوچستان اقدامات مجرمانه مختلفی نظیر گروگانگیری، ساخت نارنجک دست ساز، طراحی سرقت های مسلحانه، خرده فروشی مواد مخدر، سرقت مسلحانه احشام و خودرو، راه بندان و تیراندازی برای ایجاد ناامنی در منطقه انجام می دادند.وی افزود: این شبکه از مخوف ترین شبکه های شرارت متلاشی شده در 10 سال اخیر در شمال استان است که اعضای آن همواره مردم منطقه را آزار و اذیت می کردند و اموالشان را به سرقت می بردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان جرایم این شبکه شرارت را خشونت بار عنوان کرد و گفت: اکثر سرقت های صورت گرفته توسط اعضای این باند با گروگانگیری مال باخته ها همراه بوده که در آخرین سرقت به یک طلافروشی در زابل به گروگانگیری مالک آن اقدام کرده بودند.قنبری تصریح کرد: اعضای این باند مخوف بعد از اقدامات شرورانه خود در منطقه سیستان با متواری شدن به استان های دیگر کشور، مخفیگاه خود را دائم تغییر می دادند تا پلیس نتواند به آنان دسترسی پیدا کند.

وی در رابطه با دستگیری اعضای این شبکه بیان کرد: از 10 روز پیش اقدامات این شبکه شرارت مورد رصد دقیق کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت به طوری که در اقدامی هماهنگ و منسجم ساعت پنج صبح دیروز درپنج نقطه استان و کشور شامل زابل، هیرمند، مشهد، یزد و قائن همزمان 14 نفر از اعضای این شبکه دستگیر شدند.

قنبری ادامه داد: یکی از اعضای این باند در عملیات ماموران انتظامی استان در درگیری مسلحانه بعد از اصابت گلوله، دستگیر شد.

وی با اشاره به برخی فعالیت های این شبکه شرارت در همکاری با گروه های ضدانقلاب اظهار داشت: تحقیقات از اعضای این شبکه بزرگ در حال انجام است.