آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۴۹
صفحه آخر
۱۲

شاهزاده افشاگر سعودی خبر داد

دستگیری ده ها نویسنده در عربستان به دستور بن سلمان پیش از انتقاد از آل سعود!

مجتهد، شاهزاده افشاگر معروف سعودی اعلام کرده، «وحشت ولیعهد عربستان از یک بیانیه که هنوز صادر نشده است موجب شد دستور دستگیری کسانی که درصدد امضای آن بودند، صادر شود.»

«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل هراس از کودتا و تشدید اعتراض های فعالان مدنی در ماه های اخیر همزمان با پیش بردن طرح به اصطلاح «اصلاحات فرهنگی»روند دستگیری مخالفان را هم تشدید کرده است. در واقع وی برخلاف شعارهای اصلاح طلبانه و برنامه اصلاحات خود اقدام به دستگیری نویسندگان و فعالان سیاسی می کند. به گزارش تسنیم، مجتهد شاهزاده افشاگر سعودی که به افشاگری اسرار خاندان حاکم سعودی و مسائل پنهانی آنان معروف است، این بار فاش کرده تعداد زیادی از چهره های اصلاح طلب سعودی شامل مبلغان، نویسندگان و اصحاب رسانه که اکنون دستگیر شده اند، تنها درصدد امضای یک بیانیه بودند اما پیش از صدور این بیانیه دستگیر و راهی زندان شده اند.

«مجتهد» در صفحه توییتر خود همچنین نوشته: «تمام کسانی که پیش بینی می شد بیانیه مزبور را امضا کنند، دستگیر شدند. این افراد در بیانیه فوق که درصدد عرضه آن به مسئولان سعودی بودند، درخواست توقف ظلم و دستگیری های بدون توجیه را مطرح کرده بودند. همچنین در پیش نویس این بیانیه ضمن هشدار به ادامه شکنجه تمام افرادی که دستگیر شده اند، اعلام شده بود زندانیان موسوم به زندانیان امنیتی هیچ جرم قانونی را مرتکب نشده اند با این حال با شدیدترین ظلم روبه رو هستند.»