آرشیو چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۹
سلامت
۱۲
تندرستی هوشمند

اپلیکیشنی برای بهبود کیفیت خواب

خواب خوش موبایلی!

پریسا اصولی

تقریبا همه ما وقتی می خوابیم تلفن همراهمان درست کنارمان است؛ پس چرا از مزایای آن استفاده نکنیم؟! اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که به کیفیت خواب و بهتر بیدار شدنمان کمک می کنند.

یکی از این اپلیکیشن ها «اسلیپ بات»(SleepBot) است که با قابلیت تعقیب خواب و داشتن زنگی هوشمند باعث می شود که بهتر از خواب بیدار شویم. بد نیست بدانید نحوه بیدارشدن از خواب نقش مهمی در کیفیت خواب دارد.

اگر با صدای بلند و به طور ناگهانی و با یک آلارم معمولی از خواب بیدار شوید در کل روز احساس خستگی خواهید کرد ولی اپلیکیشن SleepBot با تشخیص مرحله خواب سبک (براساس حرکات و صدا) شما را به تدریج و در بهترین زمان بیدار می کند. این اپلیکیشن سه قابلیت اصلی تعقیب حرکات، ضبط صدا و زنگ هوشمند را دارد.

مهندس سامان گلناری، کارشناس IT درباره این اپلیکیشن می گوید: زنگ هوشمند (Smart Alarm) شما را در بهترین لحظه ممکن و براساس زمانی که تعیین کرده اید، بیدار می کند.

اگر گزینه تعقیب حرکات (Track Motion) غیرفعال باشد 30 دقیقه قبل از آن زمان، زنگ هوشمند به صورت خودکار این قابلیت را فعال می کند تا براساس حرکات و صدا شما را بیدار کند.

گزینه تعقیب حرکات نیز با استفاده از شتاب سنج گوشی، حرکات شما را طی شب ثبت می کند. هنگامی که این گزینه فعال است،به یاد داشته باشید که گوشی به شارژر متصل باشد. همچنین کلید پاور گوشی خود را فشار ندهید چون شتاب سنج تنها زمانی کار می کند که صفحه نمایش روشن باشد. البته به صورت خودکار، بعد از چند ثانیه نور صفحه نمایش کم شده و تاریک می شود. فراموش نکنید که برای تعقیب حرکات، باید گوشی را نزدیک بدن خود قرار دهید.

گزینه ضبط صدا (Record Sound) نیز هر سر و صدایی مثل خروپف کردن یا صحبت های شبانه را به صورت خودکار ضبط می کند. برای دسترسی راحت تر به اطلاعات خواب هم نمودارهایی در این اپلیکیشن ارائه شده و اطلاعاتی مثل زمان بیدار شدن از خواب، مدت زمان خواب و الگوهای خواب کاربر را به مدت شش ماه نمایش می دهد.

پس اگر به دنبال این هستید که بدانید وضعیت خوابتان چطور است و خوب بیدار شوید باید این برنامه را امتحان کنید.