آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۲۴
سیاسی
۲

حزب اتحاد ملت: صداو سیما تریبون کسانی شده که بدنه اجتماعی کوچکی دارند

حزب اتحاد ملت ایران با صدور بیانیه ای تاکید کرد: برجام توانست اجماع جهانی علیه ایران را از بین ببرد و دشمنان منطقه ای و بین المللی ایران را در دشمنی با ایران تنها بگذارد. به گزارش «ایران»، در این بیانیه آمده است: وضعیت کنونی را تنها محصول خروج امریکا از برجام دانستن خطاست. عوامل داخلی بسیاری نیز در وقوع وضعیت اقتصادی کنونی ایران موثر بوده اند. به بیان بهتر، تاکید صرف بر عوامل خارجی، آدرس غلط دادن به جامعه است.

این بیانیه با تاکید بر اینکه «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از زمان تاسیس، رابطه خود با دولت را اتحاد و انتقاد تعریف کرده است» نوشت: انتظار می رفت، دولت و تیم اقتصادی آن در حالی که بسیاری از کارشناسان از مدت ها پیش احتمال وقوع چنین حوادثی را گوشزد می کردند، تمهید درستی بیندیشند و آمادگی های لازم برای مقابله با آن را داشته باشند، نه آنکه با اتخاذ تصمیمات عاجل ناکارآمد، تنها مساله را پیچیده تر سازند و از اعتبار خود نزد افکار عمومی بکاهند.

در بخش دیگری از بیانیه حزب اتحاد ملت آمده است: نیروهای متخصص بسیاری در ایران و خارج از ایران هستند که تمایل به همکاری دارند. تجسس در زندگی شخصی افراد، اعمال سلیقه های شخصی و امثال این، کار را به جایی رسانده است که اکثر این افراد به دنبال زندگی بی دردسر، ترجیح می دهند در خارج از کشور به فعالیت بپردازند.

این حزب اصلاح طلب با بیان اینکه «ایجاد محدودیت در مقابل رسانه های مستقل رسمی، فعالیت را برای فعالین رسانه ای در عمل ناممکن ساخته است» تاکید کرد: صدا و سیما نیز به جای بازتاب نظرات عموم جامعه تبدیل به تریبون تندروترین افراد با بدنه اجتماعی بسیار کوچک شده است.

اتحاد ملت تصریح کرد: باید پذیرفت که شرایط به وضعیت بحرانی رسیده است.

در شرایط بحرانی، ساز و کارهای عادی و پیشین دیگر پاسخگوی نیازها نخواهد بود و می بایست تغییر نگاه صورت پذیرد.