آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۰
صفحه آخر
۲۰
خبرچین

رونمایی از جایزه «دروغ طلایی!»

کلا هر اتفاقی که می افتد را عده ای حاضر و آماده منتظرند تا سیاسی کنند. نمونه اش همین ماجرای تصادف یک تانکر حمل سوخت با یک اتوبوس که اول گفتند مربوط به نیروهای مسلح بوده، بعد که معلوم شد دروغ است گفتند از عراق می آمده و بعد که آن هم دروغ بودنش مسجل شد، باز شایعه و حرف و حدیث دیگر درآوردند! حالا خوب است کشف حقایق کنید اما جعل حقیقت و شایعه پردازی آن هم تا این حد، خودش هنری است که باید برایش جایزه هم طراحی کرد؛ مثلا جایزه «دروغ طلایی!»

در کشور ما بعضی چیزها با بعضی چیزها به طور اتفاقی همزمان می شود و داغ دل بعضی ها را تازه می کند. مثلا وقتی که هواپیمای آسمان آن طور افتاد و مسافرانش در آتش سوختند، مدیرعامل این شرکت استعفا نکرد. اما به محض تصادف اتوبوس، مدیرعامل شرکت آسمان استعفا داد. حالا باید منتظر ماند تا مثلا مسئول مربوط به حادثه تانکر سوخت، پس از تصادف دو قطار عذرخواهی یا استعفا کند و سایر مدیران هم در حوادث اتفاقی دیگر بالاخره میز مدیریتی خود را رها کنند تا دیگران هم شانسی برای مدیریت داشته باشند.

فیسبوک محکوم شده حدود 500 هزار پوند جریمه به علت نقض حریم شخصی کاربران خود در انگلیس پرداخت کند. این اتفاق بدون سروصدا و دعوای رسانه ای رخ داده، اما اگر در ایران بود، همه ناگهان هواداران شبکه های اجتماعی شده و فریاد می زدند که آزادی نیست و چرا به جای جریمه فیسبوک با اختلاس گران برخورد نمی کنید و این حرف ها.

از این نمونه ها کم نیست، فقط خواستیم یادآوری کنیم در همه جهان سعی می شود از امنیت اخلاقی و حریم مردم دفاع شود فقط نوع مواجهه بعضی ها با این دست اقدامات دولت ها متفاوت است.