آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۵۰
ایران
۱۴
صنایع دستی /گردشگری

عودلاجان مرکز گردشگری قلب پایتخت می شود

در بخشی از بازار تهران، بازارچه تاریخی عودلاجان قرار داشت که به دلیل عدم رسیدگی و گذر زمان دچار تخریب زیادی شده و بخش هایی از آن به مخروبه بدل شده بود. اما از سال 1391 خورشیدی با همت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و کسبه بازار، فاز اول بازسازی و مرمت بازارچه آغاز گشت.

بازارچه عودلاجان در نهایت 10 مهر 95 پس از پایان فاز یک بازسازی، با حضور مسئولان وقت میراث فرهنگی دوباره افتتاح شد. پس از آن عودلاجان بازار دائمی صنایع دستی در قلب پایتخت شد؛ بازاری که کارشناسان گردشگری کمبودش را در سطح کلان شهر تهران به شدت احساس می کردند.

بازار تاریخی عودلاجان اما دوباره از کنج بازار بزرگ بیرون آمده و در صدر اخبار قرار گرفته، آن هم به خاطر بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان به این بازار که روز سه شنبه صورت گرفته است.

علی اصغر مونسان، از بخش های مختلف این بازار بازدید کرد و با حضور در فروشگاه های مختلف صنایع دستی در این بازار و گفت وگو با مردم و کسبه، ضمن شنیدن درددل های آنها از نزدیک به بررسی وضعیت فروش و عرضه محصولات صنایع دستی در بازار عودلاجان پرداخت.

معاون رئیس جمهور به ظرفیت بازار عودلاجان به عنوان یک مکان تاریخی و زیبا اشاره کرده و گفته این بازار باید به یک مکان جذاب گردشگری در قلب پایتخت تبدیل شود و برپایی جمعه بازار فروش محصولات صنایع دستی هم می تواند به رونق فروش و عرضه محصولات صنایع دستی در این بازار تاریخی کمک کند. ظاهرا مونسان برنامه های مختلفی برای این بازار دارد، از جمله برگزاری رویدادهای مختلف و جشنواره های گوناگون و جذاب و نیز هدایت تورهای گردشگری به این منطقه و تبلیغات و معرفی مناسب این بازار که درهمین راستا هم اعلام آمادگی و تاکید کرده آمادگی داریم با همکاری کسبه بازار و شهرداری منطقه 12 با اجرای تبلیغات تلویزیونی، این بازار به شکل خوبی به گردشگران و مردم تهران معرفی شود تا رونق فروش صنایع دستی را به دنبال داشته باشد. در حال حاضر بیش از 100فروشگاه صنایع دستی در بازار عودلاجان فعالیت دارند. حال باید منتظر ماند و دید چه خوابی برای عودلاجان دیده اند.