آرشیو شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۳
بورس کالا
۱۴
خبر

در بازار آتی زعفران چه خبر بود؟

در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته بازار مشتقه در بورس کالای ایران 1626 قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از 14 میلیارد و 420 میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان 1397 منعقد شد که رقمی بیش از 5 میلیارد و 976 میلیون ریال آن مربوط به سررسید شهریور ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید آبان ماه اختصاص داشت.

به گزارش «کالاخبر» 720 قرارداد آتی زعفران برای تحویل در شهریور 97 در حالی معامله شد که قیمت هر قرارداد در آخرین معامله به رقم 83 هزار ریال افت کرد که این رقم پایین ترین قیمت طی معاملات این روز بود. همچنین قیمت هر قرارداد در سررسید مذکور در بالاترین سطح به رقم 83 هزار و 200 ریال رسید تا معامله گران در همه معاملات این سررسید شاهد نوسان منفی قیمت ها باشند.

قیمت هر قرارداد آتی زعفران برای تحویل در آبان 97 نیز در حالی در تمامی معاملات به رقم 93 هزار و 200 ریال کاهش یافت که در این رقم با ثبت افت نزدیک به 3درصد به پایین ترین سطح در معاملات روز جاری رسید. تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه تا پایان معاملات روز جاری نیز در حالی به تعداد 19 هزار و 601 موقعیت رسید که در قرارداد آبان امسال تعداد موقعیت های باز به 9522 موقعیت تغییر یافت.