آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۴
استان ها
۱۸

هزینه 13 میلیارد تومانی برای طرح های آبفای گلستان

دنیای اقتصاد – گرگان: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: بیش از 13میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی سال 96 برای طرح های آب و فاضلاب استان هزینه شده است.

محمدهادی رحمتی افزود: 7 میلیارد و 800 میلیون تومان برای طرح های آبرسانی و 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای طرح های فاضلاب هزینه شده است. وی گفت: اصلاح و توسعه 30 کیلومتر از شبکه توزیع آب با هدف تامین آب آشامیدنی برای شهروندان با تخصیص 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل تبصره ها و منابع داخلی انجام شده است. رحمتی احداث 2 کیلومتر خط انتقال آب را یکی دیگر از طرح های آبرسانی اجرا شده برشمرد و گفت: این طرح با اعتبار 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی اجرایی شده است. وی با اشاره به افزایش ظرفیت تامین آب گفت: حفر 5 حلقه چاه عمیق و تجهیز 3 حلقه چاه عمیق با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع عمرانی انجام شده است.

رحمتی کمبود مخازن ذخیره آب را یکی از مشکلات آبرسانی در برخی از شهرهای استان دانست و افزود: برای رفع این مشکل مخزن ذخیره 12 هزار مترمکعبی در شهر علی آباد و مخازن دخیره آب 2 هزار مترمکعبی در شهرهای گرگان و مینودشت با اعتبار 6میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرعامل آبفای گلستان ارتقای کیفی و تصفیه آب شهر انبارالوم جهت کاهش سرب و نیترات را یکی دیگر از طرح های آبرسانی اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد تومان از محل منابع عمرانی در حال اتمام است. وی با بیان اینکه 17 میلیارد و 800میلیون تومان برای توسعه طرح های فاضلاب در سال 96 هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای 5/ 5 کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب شهر گرگان با قطرهای 400 و 600 میلی متر و اجرای 470 متر خط انتقال جمع آوری فاضلاب آزادشهر انجام شده است. رحمتی به شبکه فاضلاب در شهر بندرترکمن اشاره کرد و گفت: اجرای 315 متر شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب بندرترکمن با قطر 600 میلی متر و احداث ایستگاه پمپاژ با اعتبار 700 میلیون تومان یکی دیگر از طرح های فاضلاب انجام شده در سال 96 است.