آرشیو دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

چاپ چهاردهم «اتاق» در بازار

رمان «اتاق» نوشته اما داناهیو با ترجمه علی قانع به چاپ چهاردهم رسید. این رمان در سال 2010 توسط اما داناهیو نویسنده ایرلندی-کانادایی نوشته شده است.

داستان از منظر یک پسر پنج ساله است که چندین سال در یک اتاق کوچک همراه با مادر خود اسیر شده است. داناهیو این داستان را با تاثیرپذیری از ماجرای پسر پنج ساله ای به نام فیلیکس در پرونده فریتزل نوشت... پرونده فریتزل درباره مرد اتریشی است که دخترش را به مدت 24 سال در یک اتاق حبس کرد و از او صاحب هفت فرزند شد. فیلیکس نام کوچک ترین فرزند اوست که در زمان فاش شدن راز سیاه فریتزل تنها پنج سال داشت. چاپ چهاردهم این کتاب با 360 صفحه و قیمت 25 هزار و 500 تومان توسط نشر آموت عرضه شده است.

یادواره پنج استاد موسیقی در آلبوم تصویری علی اکبر شکارچی

«پنج گاه» عنوان تازه ترین اثر علی اکبر شکارچی نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر پیشکسوت موسیقی کشورمان است که در قالب یادواره ای برای پنج استاد بزرگ موسیقی ایرانی منتشر شده است. آلبوم تصویری «پنج گاه» به یاد عطا جنگوک، داریوش صفوت، هابیل علی اف، محمد رضا لطفی و احمد محسن پور ساخته شده و از امروز دوشنبه به بازار موسیقی عرضه شده است. این آلبوم که به صورت تصویری توسط موسسه فرهنگی هنری «کمان آوای آرش» تهیه شده شامل کمانچه نوازی و آوازهای علی اکبر شکارچی است. علی اکبر شکارچی از نوازندگان بزرگ در عرصه کمانچه نوازی به شمار می رود که تاکنون تالیف ها و آثار بسیاری در زمینه موسیقی ایرانی داشته است.