آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۷
بازار موبایل
۲۷

هکرهای هندی آی فون را هک کردند!

ایسنا: پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته اند که بسیاری از هکرها توانستند با انتشار یک بدافزار 13 گوشی هوشمند آی فون را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی یابند. سال هاست که هکرها و مجرمان سایبری در جهان به دنبال یافتن راه های جدیدی برای دسترسی به اطلاعات موردنیاز خود هستند که روی رایانه و گوشی های هوشمند قربانیان ذخیره شده و وجود دارد و همواره در تلاشند راه های امنیتی را که شرکت های تولیدکننده موبایل و دستگاه های الکترونیکی به منظور حفاظت از اطلاعات کاربرانشان در آن تعبیه می کنند، دور بزنند.

یکی از نقاط قوت گوشی های آی فون، امنیت سایبری نسبتا بالای آن در مقایسه با سایر گوشی های اندرویدی است، اما به تازگی محققان و پژوهشگرانی که در حوزه امنیت سایبری فعالند، دریافته اند که تعدادی از هکرها در ماه اوت سال 2015 میلادی توانسته اند با انتشار یک بدافزار موبایلی 13 گوشی هوشمند آی فون در هند را هک کنند و به داده های موردنیاز خود دست یابند. براساس گزارشی که این محققان امنیتی ارائه داده اند، این هکرها که به احتمال زیاد اهل کشور هند بوده اند، با سوءاستفاده از پروتکل های امنیتی نرم افزار مدیریت دستگاه موبایل (MDM) که به منظور حفاظت از اطلاعات و کنترل سیاست های موبایلی در گوشی های هوشمند تعبیه شده است، توانسته اند اپلیکیشن های آلوده به بدافزار موردنظرشان را نصب کرده و از راه دور به آی فون های قربانی دسترسی پیدا کنند.

به محض اینکه کاربر موردنظر اپلیکیشن آلوده به بدافزار را نصب و دانلود کند، این نرم افزار و پروتکل به هکرها اجازه می دهد تا از راه دور به گوشی وی نفوذ کنند و از اطلاعات موردنظرشان نظیر گذرواژه حساب های کاربری، کنترل بر شبکه های اجتماعی، قفل و باز کردن گوشی، حذف کردن اپلیکیشن های موردنظر و... سوءاستفاده کنند. حملات بدافزارها، باج افزارها و ویروس های رایانه ای که در سال 2017 در مقایسه با سال های گذشته به بیشترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری با بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد. بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال 2016 کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.