آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۷
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

اجرای سمفونی 3 بتهوون در تالار وحدت

بابک کاظمی آهنگساز و رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران، پنج شنبه 28 تیر قطعاتی از موسیقی کلاسیک از جمله سمفونی شماره 3 بتهوون را با این ارکستر در تالار وحدت اجرا می کند. سمفونی شماره 3 بتهوون، اورتور خفاش یوهان اشتراوس و اورتور رمئو و ژولیت چایکوفسکی قطعاتی است که ارکستر در این کنسرت اجرا خواهد کرد.

بابک کاظمی، رهبر ارکستر، آهنگساز و پیانیست ایرانی متولد تهران است. او موسیقی را با آموزش پیانو نزد استادانی چون نیئل ایمل مان آغاز کرد. در ادامه آموزش هایش، ارکستراسیون را نزد ادوین راکسبرگ و ریچارد کاستون فرا گرفت. وی آهنگسازی را در رویال کالج موسیقی لندن نزد هووارد اسکمپتون و جو کاتلر آموخت. همکاری با «باله سلطنتی بیرمنگام» و بسیاری گروه ها در بیرمنگام در مقام آهنگساز، رهبری ارکستر سمفونیک جدید اروپا، «ارکستر سمفونیک رادیو سن پترزبورگ» «ارکستر فیلارمونیک هرمیتاژ» و «ارکستر فیلارمونیک روس» در کارنامه کاری او دیده می شود. ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بابک کاظمی ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

کنسرت گروه «الماس ها» در نیاوران

گروه موسیقی «الماس ها» به سرپرستی فریماه عباسی با تنظیم و رهبری فرهاد پرستو روی صحنه می رود. اعضای گروه موسیقی «الماس ها» را فریماه عباسی سرپرست گروه، نوازنده پیانو و سینتی سایزر، مروارید حاجی خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک، هنگامه غفوری نوازنده گیتار باس، آمیتیس ایوانی نوازنده گیتار الکتریک و نسیم زبردست نوازنده درامز تشکیل می دهند. گروه موسیقی بانوان «الماس ها» فعالیت هنری خود را در زمینه موسیقی پاپ از ابتدای سال 1396 آغاز کرده است. انگیزه اصلی از تشکیل این گروه، اجرای موسیقی های جهان به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی، یونانی و ترکی استانبولی در فضایی متفاوت از موسیقی سنتی ایرانی است.کنسرت موسیقی «الماس ها» شنبه 30 تیرماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.