آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۳۷۷
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

چاپ جدید «شازده کوچولو» با ترجمه محمد قاضی

کتاب «شازده کوچولو» اثرآنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی برای شصت و چهارمین نوبت چاپ شد.

این ترجمه برای نخستین بار در سال 1333 از سوی انتشارات کتابخانه ایران منتشر و برای دومین بار در سال 1341 در نشریه کتاب هفته به چاپ رسید و پس از آن برای بازچاپ به انتشارات امیرکبیر واگذار شده است.شازده کوچولو اثری خیال انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده ترین شکل تجزیه و تحلیل شده است. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می پردازد. طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب612 آمده، پرسشگر سوالات بسیاری از آدم ها و کارهایشان است. چاپ تازه این کتاب به قیمت 10هزار و 500 تومان توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

ویژه نامه تابستانی «فصل آزما» روی میز مطبوعاتی ها

دومین «فصل آزما»، شامل برگزیده داستان هایی که طی 20 سال در ماهنامه فرهنگی آزما منتشر شده است، در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

در معرفی این ویژه نامه آمده است: این دومین «فصل آزما» است، ویژه داستان هایی برگزیده از میان همه داستان هایی که طی بیست سال در «آزما» منتشر شده است، بی هیچ نگاه نقادانه و ارزش گذارانه ای. برخی شاید نخستین داستان نویسنده اش باشد و به همین اعتبار ارزشمند است و یادآور تلاش های این گروه نویسندگان در سال های دور و نزدیک و بی شک ارزش دوباره خواندن دارد و ارزش ماندگاری در مجموعه ای که می بینید. همچنین گفت وگوی خواندنی با امیرعلی نجومیان و دکتر ناصر فکوهی در انتهای کتاب اضافه شده که درباره داستان و داستان نویسی است که خواندش خالی از لطف نیست. «فصل آزما» ویژه تابستان، با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم و به قیمت 10هزار تومان منتشر شده است.