آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۴۱۴۰
ورزش
۱۵

کوتاه از جهان ورزش

نیمار درباره حضور بوفون در پاری سن ژرمن گفت: «حضور در رختکن باشگاه پاری سن ژرمن و حضور داشتن در کنار بازیکن بزرگ و ارزشمندی مانند جان لوییجی بوفون برای من افتخار بزرگی خواهد بود. بوفون شخصیت بزرگی بوده و در طول دوران ورزشی خود موفق به ثبت کردن سابقه گرانبها شده است و من معتقدم او هنوز هم از کیفیت فراوانی درون دروازه برخوردار است.»

وحید امیری، ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی، با عقد قراردادی دوساله به ترابوزان اسپور ترکیه پیوست. مبلغ دریافتی امیری از ترابوزان برای دو فصل چیزی نزدیک به 14 میلیارد تومان (با قیمت فعلی یورو) خواهد بود.

ژاوی هرناندز، ستاره پیشین بارسلونا، درباره حضور احتمالی اش در دنیای مربیگری گفت: حتی خودم هم نمی دانم که به کار مربیگری می آیم یا نه و این یک موضوع مبهم است. تجربه بسیار بالایی در فوتبال دارم. اطلاعات زیادی هم جمع کرده ام و در درون خودم این توانایی را می بینم که مربی شوم.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا به همراه فدراسیون مراکش نشستی را ترتیب داده اند تا علت نتایج ضعیف و حذف زودهنگام تیم های این قاره از جام جهانی را بررسی کنند. تیم های ملی مراکش، مصر، تونس، سنگال و نیجریه نمایندگان آفریقا در جام جهانی 2018 بودند که همگی در مرحله گروهی از این رقابت ها حذف شدند. چنین اتفاقی از سال 1982 به بعد در ادوار جام جهانی سابقه نداشته است.

پل وینستنلی، یکی از مدیران باشگاه برایتون، توییت یک هوادار در مورد اینکه «اگر باشگاه واقعا با جهانبخش قرارداد بسته باشد، چه کار بزرگی انجام داده» را لایک کرد. البته که مدیر برایتون بعدا لایک را برداشت تا خلاف قوانین باشگاه عمل نکرده باشد.

مهدی خدابخشی، نماینده وزن 84- کیلوگرم تیم ملی کاراته دانشجویان جهان به دلیل عدم اطلاع رسانی در زمان برگزاری مسابقه از سوی سرپرست تیم اعزامی به ژاپن، شانس رسیدن به مدال را از دست داد.

سیتی در اولین بازی پیش فصل خود برابر دورتموند 1-0 شکست خورد و نشست خبری پس از این بازی، بهانه خوبی شد برای گواردیولا تا به صحبت در مورد سانه بپردازد: «سانه باید قبول کند که این مساله می تواند او را قوی تر کند. او هنوز خیلی جوان است و دو سال دیگر رقابت های یورو را پیش رو دارد و می تواند چهار سال دیگر در جام جهانی قطر حضور داشته باشد.»