آرشیو چهار‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۸۳
بازار موبایل
۲۷
موبایلکده

مدیرعامل مایکروسافت هم از گوشی اندرویدی استفاده می کند

ایسنا: مدیرعامل مایکروسافت در رویدادی گوشی اندرویدی خود را که در آن از سرویس های مایکروسافت استفاده می کند، به نمایش گذاشت. برخلاف آنکه مایکروسافت نتوانست سیستم عامل اختصاصی برای خود توسعه دهد و در برقراری سیستم عامل ویندوزفون موفق نبود، حالا ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت با به نمایش گذاشتن گوشی اندرویدی خود نشان داد از خدمات متنوع مایکروسافت بهره می گیرد.

سیستم عامل اندروید که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم عامل های نصب شده در گوشی های هوشمند اندرویدی است، به مایکروسافت بیشترین اجازه را برای گسترش و توسعه سرویس ها و پلت فرم خود داده است تا با جایگزینی اپلیکیشن های پیش فرض خود بتواند همچنان خدمات بی نظیر و کاربری خود را در دسترس کاربران قرار دهد. به تازگی گزارش های جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد مایکروسافت برای عرضه و معرفی یک گوشی هوشمند اندرویدی برنامه هایی در سر دارد که احتمال می رود شباهت ظاهری بسیاری به گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 سامسونگ داشته باشد. او از خدمات و سرویس های مایکروسافت که در گوشی اندرویدی خود استفاده می کند، به پست الکترونیک اوت لوک (Outlook)، شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin)، پیام رسان اسکایپ(Skype)، نرم افزارهای مایکروسافت آفیس (Miicrosoft Office)، مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج (Microsoft edge browser) و... اشاره کرد.

این در حالی است که چندی پیش گزارش های بسیاری مبنی بر تلاش مایکروسافت برای توسعه و تولید یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید در فضای مجازی منتشر شد. از آنجا که چندی پیش امیدها به پیشرفت و توسعه سیستم عامل ویندوز برای گوشی های هوشمند ناامید شد و مایکروسافت هم که تاکنون به طراحی و توسعه گوشی هایی با سیستم عامل ویندوزفون می پرداخت، از این کار دست برداشت و فاتحه گوشی های ویندوزی را خواند، تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS در عرصه موبایل و گوشی های هوشمند باقی ماندند. حالا به نظر می رسد مایکروسافت نیز درصدد توسعه، تولید و عرضه یک گوشی هوشمند با بهره مندی از سیستم عامل اندروید است تا بتواند در عرصه رقابت تنگاتنگ میان غول های تکنولوژی و تولیدکنندگان قدرتمند موبایل در جهان به رقابت بپردازد.