آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
صفحه آخر
۲۴
فوبیای اجتماعی

آقای ایمنی متهم شماره یک

شهاب پاک نگر

هفته گذشته اعلام شد که فروش اسباب بازی های شبیه سلاح ممنوع شده است. ما ضمن حمایت از این حرکت، پیشنهاد می کنیم فروش چند چیز دیگر را هم در فروشگاه های مرتبط با اسباب بازی ممنوع کنند:

قلک: همان طور که می دانید، قدیم ترها وقتی قلک پر می شد، می آمدیم آن را پاره می کردیم و می دیدیم اگر پول های مان را جمع کنیم، چقدر زیاد پول داریم خوشحال می شدیم و می فهمیدیم پس انداز چیز خوبی است. همین پروسه باعث شد یک عده تصمیم بگیرند در آینده «قلک» شوند. پول های مردم را ذره ذره بگیرند، جمع کنند تا پولدار شوند. البته چون بعدش نمی شد خودشان را بشکنند یا پاره کنند تا ببینند چقدر پول دارند، وظیفه شکستن و این چیزها را به سپرده گذاران محترم سپردند.

وسایل آتش زا: در گذشته یک آقای ایمنی بود که می آمد و می گفت نباید به وسایل آتش زا دست بزنیم. الان متاسفانه آقای ایمنی کم کار شده و ممکن است بچه ها یا حتی بزرگترهای داخل منزل دست به کارهای خطرناک بزنند. مثلا چند وقت قبل در مجلس چندتا از نمایندگان عزیز در مجلس، برجام و پرچم آتش زدند. حالا این دفعه یک نماینده عزیز دیگر در اعتراض به تحریم آدیداس، گفته برویم یک انبار این برند ورزشی را آتش بزنیم. بنابراین به نظر ما تا زمانی که آقای ایمنی به دوران اوجش بازنگردد و تلویزیون نگوید «با وسایل گازی! نباید کرد بازی!» بهتر است فروش هر وسیله آتش زایی در اسباب بازی فروشی ها ممنوع شود.

حباب ساز: احتمالا می خواهید زود قضاوت کنید و بگویید قرار است با حباب قیمت ها شوخی کنیم. خیر! اتفاقا مشکل همین جاست که شما حباب ها را شوخی گرفته اید و این ریشه در دوران کودکی تان دارد. بچه ها با هرچیزی بازی می کنند، سریع از آن الگو برداری می کنند و آینده شان را برهمین اساس ترسیم خواهند کرد. در دوران کودکی، ما خیلی با حباب ساز بازی می کردیم. در نوجوانی هم با کف صابون خیلی حباب درست کردیم. همه این حباب ها با یک اشاره دست می ترکیدند و همین شد که حباب ها را به شوخی گرفتیم. باور کنید اگر کمی به حباب اهمیت می دادیم، امروز وضع مان خیلی بهتر بود.