آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
جهان
۲۲

حمله انصارالله یمن به فرودگاه ابوظبی و نفتکش های عربستان

مردم و نیروهای مردمی انصارالله یمن که دو سال و 4 ماه است در مقابل تجاوزهای نظامی ائتلافی تحت رهبری عربستان سعودی و تحت حمایت غرب ایستاده اند، موفق شدند با پهپاد صماد 3 فرودگاه ابوظبی را و چهارشنبه شب گذشته نیز دو فروند کشتی عربستان را هدف قرار دهند. اگرچه امارات هدف قرار گرفتن فرودگاه ابوظبی را نپذیرفت اما هدف قرار گرفتن کشتی های عربستان باعث شد، این کشور ترانزیت نفت و تردد نفتکش هایش را از این تنگه استراتژیک تا اطلاع ثانوی متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن با اشاره به رونمایی از پهپاد صماد3، اعلام کرد: فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد صماد3 هدف قرار گرفته است. پیشتر شرکت آرامکو عربستان با پهپاد

صماد 2 هدف قرار گرفته بود. دولت امارات حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابوظبی را تکذیب کرد اما از بروز مشکلاتی در فعالیت این فرودگاه بین المللی خبر داد. این در حالی است که مسئولان فرودگاه ابوظبی ضمن اذعان به این حمله اعلام کردند، اتفاق ها را با همکاری مقامات مربوطه دنبال می کنند. آنها البته ادعا کردند، در پروازهای فرودگاه خللی ایجاد نشده است. این حمله پهپادی پس از آن رخ داد که نیروهای انصارالله چهارشنبه شب گذشته با هدف قرار دادن دو کشتی عربستانی، باعث شدند، این کشور ترانزیت نفت و تردد نفتکش از تنگه باب المندب در غرب یمن را متوقف و ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کند. عربستان که در دو سال و 4 ماه اخیر بی رحمانه بر سر زنان و مردان و کودکان یمنی بمب و موشک ریخته و این کشور فقیر را از تمام زیرساخت ها تهی کرده و قحطی و گرسنگی را به مردم یمن هدیه داده، پس از هدف قرار گرفتن کشتی هایش، شکایت انصارالله یمن را به مجامع بین المللی برده و درصدد مظلوم نمایی است.