آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
فن آوری
۱۷

طبق گزارش نهاد اطلاعاتی واشنگتن

چین، روسیه و ایران بزرگترین تهدید سایبری علیه امریکا هستند

نهاد اطلاعاتی امنیتی امریکا در گزارش خود با متهم کردن چین، روسیه و ایران به جاسوسی اقتصادی از این کشور، آنها را بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه واشنگتن دانست.

به گزارش ایرنا، مرکز ضد اطلاعات و امنیت ملی امریکا که ارگانی تحت نظر مدیر اطلاعات ملی این کشور است، گزارشی پیرامون تهدیدهای سایبری علیه واشنگتن منتشر کرد. این گزارش که به فعالیت های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی سایبری علیه امریکا می پردازد، چین، روسیه و ایران را متهم به هک و سرقت اسرار تجاری و اطلاعات مالکیتی امریکا کرد. مرکز ضد اطلاعات و امنیت ملی امریکا در این گزارش با بیان اینکه جاسوسی اقتصادی و صنعتی تهدیدی چشمگیر علیه مزیت رقابتی و امنیت این کشور است، چین، روسیه و ایران را توانمندترین و فعال ترین کنشگران در حوزه جاسوسی اقتصادی و سرقت اسرار تجاری و اطلاعات مالکیتی علیه امریکا توصیف کرد.

این گزارش همچنین افزود که این سه کشور از طریق استخدام هکرهای خبره و جاسوس های اینترنتی و همچنین به دست آوردن اطلاعات جمع آوری شده از سوی دانشجویان خارجی در حال تحصیل در امریکا علیه واشنگتن فعالیت می کنند.

پیشتر نیز «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی امریکا، کشورهای مخالف واشنگتن شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به حملات سایبری علیه زیرساخت های کشورش متهم کرده بود.

کوتس در سخنانی در موسسه هادسن نسبت به بروز یک حمله سایبری ویرانگر علیه زیرساخت های امریکا هشدار داد و اظهار داشت که حدود دو دهه بعد از حملات یازده سپتامبر «چراغ های هشدار دوباره به رنگ قرمز درآمده است.»