آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
فن آوری
۱۷
تاپ اپ

اشتراک گذاری ساده فایل های سنگین

ماهرخ چنگیز

این روزها در محل کار یا خانه فایل های مختلفی بین همکاران یا اعضای خانواده خود رد و بدل می کنیم. این فایل ها می تواند اطلاعات مربوط به یک پروژه یا کارهای اداری باشد یا فایل های ویدئویی و عکسی که روزانه از طریق شبکه های اجتماعی بین هزاران کاربر رد و بدل می شود. انتقال فایل های کم حجم به کمک ایمیل و برخی شبکه های اجتماعی و پیام رسان براحتی امکانپذیر است اما همیشه این سرویس ها وقتی قرار باشد فایل هایی با حجم سنگین برای دیگران ارسال کنید، جوابگو نخواهند بود. بنابراین اگر نیاز به ارسال فایل های حجیم داشته باشید، باید از سرویسی کمک بگیرید که علاوه بر ارسال سریع فایل، امنیت اطلاعات شما را نیز حفظ کند.

یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه که می توانیم به شما معرفی کنیم، WeTransfer است. با این برنامه براحتی و در کمترین زمان می توانید هر نوع فایلی که حجم سنگینی دارد را برای دیگران ارسال کنید. از جمله نکات مثبت این سرویس این است که شما بدون ساخت حساب کاربری می توانید از امکانات آن استفاده کنید. این برنامه منتقل کننده فایل، در واقع مانند یک ظرف عمل می کند که امکان اشتراک گذاری محتویات آن بین افراد مختلف وجود دارد.

برای مثال شما می توانید در این ظرف انواع و اقسام فایل های ویدئویی، تصویری و لینک را قرار دهید و در نهایت هزاران نفر به آن دسترسی و امکان دانلود داشته باشند. کار با این برنامه بسیار ساده است. کافی است بعد از ورود به محیط آن گزینه مثبت (+) که در گوشه صفحه قابل مشاهده است را انتخاب کنید. حالا می توانید برای بخشی که ساخته اید، یک اسم انتخاب و فایل هایتان را روی آن نگهداری کنید. اگر تصمیم به اشتراک فایل های درون این بخش با دیگران را دارید، باید گزینه Share را انتخاب کنید تا از اطلاعاتی که می خواهید یک لینک قابل اشتراک گذاری ساخته شود. این برنامه هم از طریق اپلیکیشن اندروید و ios در اختیار کاربران قرار گرفته و هم امکان استفاده از آن از طریق wetransfer.com فراهم شده است.