آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
فن آوری
۱۷
از نوع دیگر

نرم افزار تشخیص چهره آمازون بحث برانگیز شد

نرم افزار تشخیص چهره بحث برانگیز آمازون که به نام Recognition شناخته شده است، بیش از 20 نفر از اعضای کنگره را به عنوان افرادی که برای جرایمی دستگیر شده اند، شناسایی کرده است.

به گزارش انتخاب، این شناسایی های اشتباه زمانی رخ داد که از سیستم تشخیص چهره آمازون برای بررسی عکس هایی از 535 عضو کنگره استفاده شد. درنهایت، سیستم مذکور، 28 نفر از اعضای کنگره را به اشتباه شناسایی کرده و حتی رنگ پوست 11 نفر از اعضای کنگره را نادرست تشخیص داده است. موضوعی که به لحاظ امنیتی بشدت هشدار دهنده است.این آزمون ها نشان داد که تشخیص چهره به طور معمول در افرادی با پوستی تیره تر و زنان دقت کمتری دارد. برای اعضای کنگره به طور کلی، میزان خطا تنها 5 درصد بود، اما برای اعضای غیر سفیدکنگره، میزان خطا 39 درصد بود.در میان افرادی که به اشتباه شناسایی شده بودند، 6 عضو از اعضای کانون سیاهپوستان کنگره حضور داشتند که البته در اعتراض به خطای این سیستم نامه ای سرگشاده به جف بیزانس نوشته اند.

آمازون از مدتی پیش سازمان های مجری قانون را تشویق کرده است تا سیستم تشخیص چهره این شرکت را مورد استفاده قرار دهند. اخیرا نیروی پلیس اورلاندو نیز تصمیم گرفته از این سیستم استفاده کند.

در بیانیه ای آمازون به نتایج خطای تشخیصی خود واکنش نشان داد و نوشت: ما تلاش خواهیم کرد که سیستم های تشخیصی خود را بهبود بخشیم و احتمالا با دنبال کردن سیستم ها به بهترین شیوه ها خواهیم پرداخت.