آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
فرهنگی
۸

هاپکینز از روزهای اعتیاد به الکل گفت

آنتونی هاپکینز، بازیگر بریتانیایی الاصلی که طی سال های اقامتش در امریکا در فیلم ها و سریال های بسیاری به نقش آفرینی پرداخته و حتی برای بازی در فیلم «سکوت بره ها» موفق به کسب جایزه اسکار شده در جمع گروهی از دانش آموزان پرده از گرفتاری هایی برداشت که برای رهایی از اعتیاد متحمل شده است.

او در یازدهمین نشست سالانه کنفرانس LEAP از مشکلاتی که الکل در مسیر زندگی اش ایجاد کرده سخن گفت، آن طور که هاپکینز عنوان کرده او اغلب روزهایش به خماری سپری می شده! ناامیدی، غیرقابل اطمینان بودن و فرار از اجتماع تنها بخشی از نتایج الکلی شدنش است که گرفتارشان می شود.

این بازیگر سینمای هالیوود برای دانش آموزان از این گفت که در نهایت وقتی به خودش می آید که می فهمد به فردی خطرناک برای خود و اطرافیانش تبدیل شده است. او در نشست الکلی ها با گفته های زنی که می گوید: «چرا نباید فقط به خدا توکل کنی؟» اراده ای جدی برای ترک پیدا می کند.

هاپکینز هشتاد ساله که به تازگی در فصل دوم سریال «وست ورلد» بازی کرده و قرار شده که در درام بعدی نتفلیکس با عنوان «پاپ» هم دیده شود در پاسخ به یکی از حاضران در خصوص کسب ثروت گفت: «اگر پول را انتخاب کنی به نتیجه نمی رسی. اگر دنبال موفقیت باشی به نتیجه نمی رسی. باید چیزی را انتخاب کنی که می خواهی باشی، اما باید آن را درست زندگی کنی.»

او در شرایطی از سوی منتقدان جهانی به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیگران زنده نسل خود یاد می شود که هیچ گاه تمایلی به بازیگر شدن نداشته است، او وقتی بازیگری را کشف می کند که تا مدت ها فردی مردم ستیز با رفتاری قلدرانه بوده است.