آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۷
اجتماعی
۷

بدهی 10 هزار میلیارد تومانی سازمان های بیمه به بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان ها و مراکز بیمه 100 هزار میلیارد ریال به بیمارستانها و مراکز درمانی کشور بدهکارند.

به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی افزود: بیمه سلامت 60 تا 70 درصد بدهی های خود را به صورت ماهیانه پرداخت می کند و بیمه تامین اجتماعی نیز متعهد شده است 60 درصد بدهی های خود را به صورت ماهانه پرداخت کند.

وی درباره توسعه مراکز درمانی کشور اظهار داشت: ساخت 249 کلینیک ویژه در اجرای طرح تحول نظام سلامت آغاز شد که تاکنون حدود 140 کلینیک از این تعداد به بهره برداری رسیده است.البته ساخت 40 بیمارستان در کشور در حال انجام است که انتظار داریم تا پایان سال به اتمام برسد. وی افزود: نظام ارجاع نیز در برخی استان ها آغاز شده است و بتدریج در تمام کشور اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: طرح پزشک خانواده نیز در روستاها اجرایی شده و در حاشیه شهرها هم با توجه به گسترده بودن آن بتدریج اجرا می شود.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره شیوع بیماری وبا گفت: هیچ آماری در زمینه بیماری وبا در کشور گزارش نشده و فقط گزارش هایی از عفونت ویروسی دریافت شده که اغلب مربوط به مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری بوده است. جان بابایی با اشاره به شیوع نوعی اسهال در یکی از استان ها به دلیل مصرف آب آلوده افزود: در نوشهر استان مازندران به دلیل سهل انگاری، آب آلوده به فاضلاب در دسترس مردم قرار گرفته بود که موجب شد تعدادی از شهروندان آن شهر مبتلا به اسهال خونی شوند.

وی اظهار داشت: این بیماری 100 نفر را راهی بیمارستان کرد اما موجب مرگ و میر نشد.