آرشیو یکشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۸۶
مسکن و عمران
۷

ویژه

شورای عالی شهرسازی پیگیر حادثه پلاسکو

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری تکالیف تعیین شده در مصوبه 2/ 12/ 95 پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد و اعلام کرد که نتایج به زودی در اختیار مجلس قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون شهرسازی و معماری در نامه ای به کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در تاریخ 2/ 12/ 95 پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو موارد مورد بررسی در این مصوبه به منظور کاهش خطرات ناشی از وقوع سوانح مشابه در سطح کلانشهرهای کشور را تشریح کرد. بر اساس این مصوبه، پیگیری های شورای عالی شهرسازی و معماری در این مورد شامل پیگیری برای مستندسازی، تهیه شناسنامه ساختمان و ایجاد بانک اطلاعاتی برای کلیه ساختمان های بلندمرتبه کشور، شامل آخرین وضعیت نقشه های ساختمانی و تاسیساتی، راه های فرار و... توسط شهرداری با همکاری نظام مهندسی ساختمان هر کلانشهر است.

جریمه 45 هزار تومانی برای خودروهای فرسوده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از برنامه پلیس برای اعمال جریمه 45 هزار تومانی به ازای هر 24 ساعت تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش «ایسنا» کیومرث کلانتری در جلسه دیروز کارگروه آلودگی هوای استان تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا طی تیرماه اظهار کرد: با توجه به بالا بودن میزان آلاینده ازن طی این ماه نسبت به مشابه سال قبل بنا شد، تا دستگاه های مختلف بررسی کنند که به چه علت این اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و با بررسی 9 ایستگاه هواشناسی استان تهران، مشخص شد که دمای هوا به ویژه در محدوده شهر تهران نسبت به مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این مساله یکی از عوامل افزایش آلایندگی ازن در سطح استان تهران است. وی با بیان اینکه ازن یک آلاینده ثانویه و نتیجه فعلی و انفعالات آلاینده های دیگر است، افزود: در تیرماه روزهای ناسالم ما ناشی از افزایش این پارامتر بود و در این جلسه کارگروه آلودگی هوا قرار شد که محیط زیست و هواشناسی گزارش جامع تری با همکاری مسوولان بهداشت تهیه کرده و ارائه دهند.