آرشیو یکشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۸۶
بورس
۱۰
خبر بنگاه ها

در مجمع سالانه مطرح شد: رشد 22 درصدی شاخص نقدینگی «شبریز»

گروه بنگاه ها: شاخص های اقتصادی، فنی و علمی پالایش نفت تبریز در حالی از رشد مناسبی در سال 96 نسبت به سال ماقبل برخوردار شد که مدیرعامل شرکت از حفظ و بهبود این روند مطلوب در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه نفت تبریز، غلامرضا باقری دیزج، مدیر عامل «شبریز» در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام که با حضور 54/ 91 درصدی سهامداران این شرکت برگزار شد، از رشد شاخص ها در عملکرد این شرکت خبر داد و افزود: تلاش می کنیم در سال جاری این روند حفظ شود و بهبود یابد. مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه سود هر سهم این شرکت 110 تومان تعیین شده، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران باید 30 درصد سود شرکت برای اجرای پروژه های الزامات کیفی محصولات شرکت هزینه شود. وی همچنین با بیان اینکه براساس قوانین و مقررات شرکت ملی نفت از محل سود شرکت ذخایری برای بازنشستگان باید در نظر گرفته شود، افزود: در این مجمع، 95 درصد از میزان حداکثری سود قابل توزیع بین سهامداران با تصویب مجمع توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به بهبود نسبت های مالی شرکت ادامه داد: درمقایسه سال مالی 96 با سال مالی 95، نسبت هزینه های مالی به سود خالص معادل 9 درصد و نسبت بدهی نیز معادل 10 درصد کاهش یافته و نسبت جاری به عنوان شاخص نقدینگی نیز 22 درصد افزایش داشته است. باقری دیزج با اشاره به جایگاه شرکت پالایش نفت تبریز در بورس، خاطرنشان کرد: با راه اندازی طرح های جدید وضعیت پالایشگاه تبریز در بورس بهتر خواهد شد.

وی مهم ترین هدف شرکت را حرکت در مسیر سیاست های دولت برای تولید سوخت پاک در کشور و در کنار آن تنوع بخشی به محصولات با ارزش افزوده بیشتر برای رساندن سود بیشتر به سهامداران، انجام مسوولیت های اجتماعی و حرکت در مسیر توسعه پایدار برشمرد. مدیرعامل «شبریز» با اشاره به افزایش تنوع محصولات پالایشگاه افزود: محصولاتی همچون آیزوریسایکل اصلاح شده، حلال 404، گاز اتان، مخلوط بوتان، سوخت هواپیما(ATK) و حلال وایت اسپریت در سال گذشته تولید و با ارزش افزوده بالا به فروش رسیده است.

وی افزود: روزنامه سراسری دنیای اقتصاد و روزنامه محلی عصرآزادی به عنوان روزنامه های رسمی و موسسه حسابرسی تدوین همکاران به عنوان بازرس قانونی این شرکت انتخاب شدند.