آرشیو سه‌شنبه ۹ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۸۸
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

دریافت بورسیه دانشگاهی با شرکت در بازی های ویدئویی

ایسنا: دانشگاه کالیفرنیا، ارواین، به دانشجویان در ازای شرکت در بازی های ویدئویی، بورسیه تحصیلی می دهد. «دانشگاه کالیفرنیا، ارواین» (UCI)، دانشجویان را به انجام بازی های ویدئویی تشویق و در مقابل، بخشی از هزینه تحصیل آنها را پرداخت می کند. این دانشگاه که از معتبرترین دانشگاه های ایالتی آمریکا به حساب می آید، در جنوب شهر لس آنجلس از ایالت کالیفرنیا واقع است و در 45 رشته دکترا ارائه می دهد. در سال 2016، دانشگاه کالیفرنیا، ارواین اعلام کرد که قصد دارد محلی را برای بازی های ویدئویی بسازد و تا 10 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان حاضر در گروه بازی اختصاص دهد. مسوولان دانشگاه باور داشتند این کار، مزایای قابل توجهی برای دانشگاه دارد زیرا 72درصد دانشجویان، به این بازی ها علاقه دارند و بسیاری از دانشجویان از این طرح حمایت می کنند. پیش از این نیز مجله «College Magazine»، دانشگاه کالیفرنیا، ارواین را با نام «مدرسه ای برای گیمرها» معرفی کرده بود. در حال حاضر، این دانشگاه، استخر سابق را به محوطه ای برای بازی تبدیل کرده و به کانونی برای تجمع دانشجویان علاقه مند به بازی تبدیل شده است.

عرضه ویدئو پروژکتورهای جدید با وضوح تصویر بی سابقه

خبرگزاری مهر: شرکت اوپتما از عرضه سری جدید ویدئو پروژکتورهای لیزری خود خبر داده که پخش تصاویر ویدئویی را با کیفیت بسیار بالا و وضوح استثنایی ممکن می کنند.

مدل های مختلف این ویدئو پروژکتورها ZU500T، ZH500T، ZW500T، ZX500، ZU500TST و ZX500TST نام دارند و برای نصب و استفاده در محیط های حرفه ای و کاری طراحی شده اند. در این پروژکتورها از فناوری موسوم به DuraCore Laser استفاده شده و موتور مورد استفاده در این محصول گواهی IP5X را دریافت کرده است. عمر مفید این ویدئو پروژکتورها 20هزار ساعت است و پس از این مدت استفاده دستگاه های یادشده باید سرویس شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. دو مدل ZU500TST و ZX500TST مدل های ارزان قیمت تر این ویدئو پروژکتور محسوب می شوند که میزان روشنایی و درخشندگی آنها به 5000 و 5500 لومن می رسد. نسبت بصری این ویدئو پروژکتورها در زمان انتقال تصاویر از لنز اصلی به ترتیب 79/0 به یک و 82/0 به یک است. پورت های ورودی مختلف مانند HDMI و امکان سازگار کردن لنزها برای پخش تصاویر به صورت عمودی یا افقی از جمله مزایای ویدئو پروژکتورهای مذکور است. تصحیح خودکار تصاویر در چهارگوشه آن در صورت واضح نبودن از جمله مزایای ویدئو پروژکتورهای یادشده است. قیمت این محصولات هنوز اعلام نشده است.