آرشیو یک‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۲
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

رونمایی سونی از دو تلویزیون با وضوح بالا

مهر: یک شرکت تولیدکننده دستگاه های الکترونیکی دو مدل تلویزیون رونمایی کرده است که مجهز به پردازشگر جدید و قدرتمند «اولتیمیت ایکس1» هستند و تصویری با وضوح بالا ارائه می کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، سونی اعلام کرده نسل جدید تلویزیون های LED و OLED از مجموعه Master Series را به بازار عرضه می کند. این تلویزیون ها مجهز به پردازشگرهای جدید و قدرتمند Ultimate X1 هستند.

تلویزیون ال ای دی Z9F در اندازه های 65 و 75 اینچ عرضه می شود. از سوی دیگر تلویزیون «اوال ای دی» A9F نیز در اندازه های 55 و 65 اینچ ساخته می شود. مدل های جدید مجهز به فناوری وضوح تصویر 4K هستند و از ویژگی های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کنند. علاوه بر تمام این موارد، تلویزیون ها مجهز به سیستم اندروید اوریو جدید هستند. از سوی دیگر با کمک پردازشگر جدید مدل های گفته شده ویژگی هایی کاملا جدید مانند تصویر با وضوح بسیار بالا را ارائه می کنند. تلویزیون اوال ای دی A9F مجهز به فناوری Acoustic Surface Audio+ است که نسخه بهبود یافته ویژگی است که سبب می شود نمایشگر مانند یک بلندگو عمل کند. در تلویزیون Z9F فناوری X-Wide Angle به کار رفته که سبب می شود کیفیت تصویر از زاویه پهلو نیز تغییری نکند. ویژگی دیگر X-Motion Clarity است که کیفیت تصویر را ارتقا می دهد.

معرفی دوربین کامپکت جدید کانن با زوم 40 برابری

فارنت: کانن به تازگی از دوربین کامپکت جدیدی با عنوان PowerShot SX740 HS رونمایی کرده که شاخص ترین ویژگی آن برخورداری از زوم 40 برابری است. دوربین کامپکت PowerShot SX740 HS کانن برای عموم افراد و آنهایی که به دنبال خرید یک مدل جمع و جور با قابلیت های خاص هستند مناسب است. این مدل همچنین برای ویدئو بلاگرها و آنهایی که خواهان دسترسی به کیفیتی بالاتر از دوربین گوشی های هوشمند هستند کارآیی دارد.

دوربین PowerShot SX740 HS از سنسوری 3/ 20 مگاپیکسلی بهره برده و به لطف لنز 24-960 میلی متری، قابلیت زوم 40 برابری اپتیکال را دارد که بدون شک فراتر از نیاز عموم کاربران است و به ندرت در دوربین های کامپکت هم مشاهده می شود. دوربین جدید کانن همچنین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K هست که آن را به اولین عضو از سری پاورشات با این قابلیت تبدیل می کند. در سوی دیگر دوربین PowerShot SX740 HS از پردازشگر تصویر جدید DIGIC 8 کانن قدرت می گیرد که اجازه می دهد ویدئوهای باکیفیتی را ضبط کرده و عکاسی متوالی با نرخ 4/ 7 فریم بر ثانیه را انجام دهید. از دیگر ویژگی های این مدل که قرار است در دو رنگ مشکی و نقره ای با برچسب قیمتی 399 دلاری به بازار عرضه شود، می توان به داشتن نمایشگر 3 اینچی از نوع LCD قابل چرخش و قابلیت اتصال سریع از طریق وای فای و بلوتوث اشاره کرد.

عرضه مک بوک ایر جدید اپل با سخت افزار قدرتمند

مهر: اپل قصد دارد مدل جدیدی از لپ تاپ های مک بوک ایر خود را در ماه اکتبر عرضه کند. این لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های به روز شده کیبی لیک شرکت اینتل هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وی تری، این لپ تاپ جدید با عنوان مک بوک ایر 2018 دارای نمایشگری 13 اینچی است و در دو مدل مختلف از آن به ترتیب از پردازنده های 15 واتی Core i5 و Core i7 شرکت اینتل استفاده شده است که 6/ 1 و 9/ 1 گیگاهرتز سرعت دارند. در این دو مدل از پردازنده های گرافیکی UHD Graphics 620 اینتل و 32 گیگابایت رم DDR4 یا LPDDR3 استفاده شده است. مک بوک ایرهایی که فعلا در بازار موجود هستند و سال گذشته عرضه شده اند، دارای 128 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم بوده و در آنها از مدل های قدیمی تر تراشه های Core i5 و Core i7 شرکت اینتل استفاده شده است. برخی منابع خبری می گویند اپل احتمالا به زودی یک مدل 12 اینچی از مک بوک ایر و همین طور مدلی به روز شده از مک مینی را هم عرضه می کند. اما اطلاعات دقیق تری در این زمینه در دسترس نیست.

معرفی تبلت جدید سامسونگ با حالت ویژه کودک

فارنت: پس از تبلت گران قیمت و پرچمدار گلکسی تب اس 4، سامسونگ همچنین تبلت میان رده Galaxy Tab A 10.5 را نیز معرفی کرد که از تراشه اسنپ دراگون 450 و حالت ویژه کودک برخوردار است.

تبلت Galaxy Tab A 10.5 دارای صفحه نمایشی 5/ 10 اینچی از نوع TFT LCD و با وضوح 1920 در 1200 پیکسل است. نسبت تصویر مشابه 16:10 این تبلت را برای استفاده افقی مناسب تر کرده است و اسپیکرهای چهارگانه AKG با فناوری دالبی اتموس نیز تجربه صوتی لذت بخشی را برایتان فراهم خواهند کرد. این تبلت اما از تراشه میان رده اسنپ دراگون 450 استفاده می کند که مصرف انرژی بهینه ای داشته و با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در بین میان رده ها طبقه بندی می شود؛ هرچند که دوست داشتیم سری سریع تر پردازنده های اسنپ دراگون 600 را در این تبلت شاهد می بودیم. به هر حال Galaxy Tab A 10.5 از اتصال LTE Cat. 6 پشتیبانی کرده و باتری 7300 میلی آمپرساعتی آن دوام شارژ فوق العاده ای خواهد داشت. سامسونگ یک دوربین 8مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی در جلو را برای Galaxy Tab A 10.5 در نظر گرفته و آن را با اندروید 1/ 8 روانه بازار خواهد کرد. این تبلت از ابتدا با حالت Kid Mode یا حالت کودک عرضه شده و هشت اپلیکیشن و بازی مخصوص کودکان نیز برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت Galaxy Tab A 10.5 حدود 400دلار (برای نسخه LTE) اعلام شده و زمان عرضه آن نیز دوم شهریورماه اعلام شده است؛ یعنی همان روزی که گلکسی نوت 9 نیز احتمالا به بازار عرضه خواهد شد.