آرشیو یکشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۲
فرهنگ و هنر
۳۲

تلویزیون

روایت بی پرده انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب

پخش مستند «از نیمه خرداد» با موضوع آغاز رهبری آیت الله خامنه ای از دیشب روی آنتن شبکه مستند رفته است. این مستند که با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سه قسمت حدود 50 دقیقه ای ساخته شده، با استفاده از تصاویر آرشیوی و دیده نشده، ماجرای انتخاب رهبر انقلاب را روایت خواهد کرد. این مستند از تصاویر آرشیوی دیده نشده از اجلاسیه فوق العاده مجلس خبرگان در خرداد سال 68 و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی می کند.

استعفای آیت الله منتظری، چگونگی پذیرفتن این استعفا توسط امام (ره) و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت الله خامنه ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و.. ازجمله مباحثی است که در این مستند به آنها پرداخته شده است. ناصر طهماسب راوی «از نیمه خرداد» است و دو قسمت دیگر این مستند امروز و فردا 14 و 15 مرداد ساعت22 از شبکه مستند پخش و روز بعدساعت 10 بازپخش می شود.

بازپخش «نوعی دیگر» بهروز بقایی در شبکه 5

دنیای اقتصاد: پخش مجموعه تلویزیونی «نوعی دیگر» به کارگردانی بهروز بقایی از شب گذشته (شنبه) در شبکه پنج آغاز شد. در این مجموعه تلویزیونی که 22 سال پیش از شبکه تهران پخش می شد، چگونگی رفتار فرزندان با والدین و نوع برخورد والدین با آنها در قالب داستان های کوتاه مطرح می شود و در حقیقت محوریت این برنامه روابط فردی در خانواده است.

در هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی، یک موضوع خانوادگی- اجتماعی و دو نوع نگاه مختلف به آن مطرح و تلاش می شود تا راه های رسیدن به درک متقابل و میدان ندادن به اختلاف ها و ناهنجاری ها بررسی شود و اینکه، چگونه می توان خانه را به کانون محبت و شادی و تفاهم مبدل کرد. شخصیت های اصلی این مجموعه، زن و شوهری به نام «خانم عزیز» و «آقای عزیز» هستند. مجموعه تلویزیونی «نوعی دیگر» به کارگردانی بهروز بقایی و منوچهر شمسایی و تهیه کنندگی مسعود رسام با حضور بازیگرانی چون بهروز بقایی، پرستو گلستانی، رامبد جوان و رضا فیاضی در 13 قسمت 10 دقیقه ای از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.