آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۳
بازار موبایل
۲۷

اپلیکیشن

تبدیل گوشی اندرویدی به آی فون 10

فارنت: اگر از طرفداران آی فون X اپل هستید اما به آپشن های اندروید بیشتر علاقه دارید می توانید با اپلیکیشن X Launcher Pro محیطی شبیه iOS را در گجت اندرویدی تان شبیه سازی کنید. این اپ توسط شرکت Launcher Develpoer طراحی شده است.

اگر مدت ها از اندروید استفاده کرده حتما دیگر با ویژگی های آن انس گرفته و از امکانات آن راضی هستید اما شاید از ویژگی های جدیدترین نسخه آی فون نیز اطلاع داشته و بخواهید ظاهر آی فون X اپل را به گوشی خود بیاورید. لانچر X Launcher Pro برایتان این امکان را فراهم آورده تا در کنار استفاده از امکانات اندرویدی تان ظاهر آی فون 10 را به دستگاهتان بدهید. هر قسمتی را که بخواهید می توانید شبیه سازی کنید. X Launcher Pro هیچ گونه تبلیغات مزاحمی ندارد و ظاهر آن کاملا شبیه آی فون بوده و کنترل آن برای همه به سادگی ممکن می شود. جسچرها، ویجت های آی فون، کنترل سنتر برای تنظیمات وای فای، بلوتوث، روشنایی، صدا و همچنین پوشه های به سبک iOS از ویژگی های این لانچر هستند.

آمازون اپلیکیشن «آمازون رپیدز» را رایگان کرد

دنیای اقتصاد: اپلیکیشن تخیلی «آمازون رپیدز» که از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است، از روز گذشته به صورت رایگان در اختیار والدین و کودکان قرار گرفته و کاربران می توانند به صدها داستان جالب و جذاب درون این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. در گذشته کاربران برای استفاده ماهانه از این برنامه باید 99/ 2دلار حق اشتراک می پرداختند. ضمنا برخی از داستان های این برنامه قابل پخش روی الکسا نیز خواهند بود.

برای پخش این داستان ها روی اسپیکرهای مجهز به الکسا کاربران باید از حالت «Storytime» استفاده کنند. اپلیکیشن آمازون رپیدز که سال 2016 معرفی شد، سرویس اشتراکی است که هدف آن تشویق کودکان به خواندن از طریق ارائه داستان های کوتاه به شکل پیامک های رد و بدل شده بین دو کاراکتر خیالی است. شرکت آمازون معتقد است خواندن و درک این نوع داستان ها برای کودکان و نوجوانان ساده تر است. این اپلیکیشن برای افراد 5 تا 12 سال طراحی شده است. این اپلیکیشن همچنین قادر است داستان ها را با صدای بلند برای کاربران بخواند و حتی امکان جست وجوی معنی برخی کلمات مشکل برای کاربران کم سن و سال را هم فراهم کرده است. آمازون معتقد است این ویژگی ها بهترین راه برای بالا بردن تمرکز و اعتماد به نفس کودکان قبل از آغاز سال تحصیلی جدیدشان است. شرکت آمازون همواره توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان داشته است. سرویس «فری تایم» آمازون برای مثال محتوای وسیع و مختلفی از جمله کتاب، وب سایت و ویدئوهای مناسب سن کودکان را از طریق اشتراک های ماهانه سالانه در اختیارشان قرار می دهد.

برنامه ای که سختی لب خوانی را برای ناشنوایان از بین می برد

ایسنا: استارت آپ «آوا» (Ava) برنامه ای را برای افراد ناشنوا طراحی کرده است که سختی های لب خوانی برای افراد ناشنوا را از بین می برد. امروزه استارت آپ های جدیدی در حوزه فناوری های صوتی در حال ظهور هستند. این استارت آپ ها در تلاشند تا شکاف میان دنیای ناشنوایان با دنیای افراد شنوا را کم کنند.

در این راستا، استارت آپ «آوا» (Ava) برنامه ای را توسعه داده است که با اضافه کردن زیرنویس و زبان اشاره به صحبت افراد، قابلیت برقراری مکالمه در گروه را برای افراد ناشنوا آسان تر می کند. اپلیکیشن مذکور می تواند مکالمات بین فردی ناشنوایان را با تبدیل مکالمات گروهی افراد به «متن» پشتیبانی کند. بنابر اعلام گوگل، این برنامه تاکنون 50 هزار بار دانلود شده است. مدیر این استارت آپ اظهار کرد: بسیاری از مردم به علت بروز پیری دچار مشکلات کم شنوایی می شوند. این افراد همچنین تمایل به اعتراف «نشنیدن» حرف دیگران ندارند. این در حالی است که تلاش برای شنیدن صدای دیگران و لب خوانی نیز خسته کننده است. بنابراین این برنامه به افراد ناشنوا کمک می کند تا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند.