آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۴
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

بهترین دوربین فیلم برداری VR از اعماق دریا

آی تی ایران: تعجب نکنید اگر تا چندی دیگر از اعماق اقیانوس، فیلم های واقعیت مجازی (VR video) ببینید. شرکت Marine Imaging Technologies نوعی دوربین جدید معرفی کرده که Hydrus VR نام دارد و قادر است به صورت 360 درجه ویدئوهایی با کیفیت 8K از اعماق 984 پا زیر آب فیلم برداری کند. کیفیتی که این دوربین قادر به فیلم برداری از آن است از اکثر هدست های واقعیت مجازی کنونی بالاتر است و به علاوه این، دوربین می تواند در شرایط نوری بسیار ضعیف 004/ 0 lux نیز فیلم برداری کند.

Hydrus VR می تواند برای ساخت فیلم های سینمایی در اعماق دریا نیز کارآمد باشد؛ زیرا هم عمر باتری طولانی و هم حافظه ذخیره سازی بالایی دارد که این دوربین را قادر می سازد تا حداکثر 8 ساعت فعال باشد. این دوربین را حقیقتا می توان نوعی غواص روباتیک دسته بندی کرد که قادر است کاری را انجام دهد که هیچ انسان یا ماشینی تا به حال قادر به انجام آن نبوده است. شرکت Marine Imaging حرفی از قیمت این دوربین نزده است، اما می توان حدس زد که این محصول اصلا یک دوربین شخصی محسوب نخواهد شد و برای فیلم سازان و مستندسازان کارآیی بیشتری خواهد داشت.

تصویر لو رفته از محصول بعدی فیت بیت

آی تی ایران: بدون اغراق می توان ادعا کرد که برنامه های شرکت فیت ‎بیت برای بازار ساعت های هوشمند، همگی مدیون فروش بالای یک مدل (Versa) است که سال گذشته معرفی شد.

فعلا مشخص نیست که آیا امسال نیز قرار است ساعت هوشمند دیگری از شرکت فیت بیت ببینیم یا خیر، اما قطعا باید منتظر دیگر محصولات تکنولوژیک پوشیدنی مانند ردیاب های ورزشی از این شرکت باشیم. اخیرا، تصاویر اولین محصولی که پیش بینی می شود بعد از Fitbit Versa معرفی شود، لو رفته است. تصاویر لو رفته جدید، مدل جدیدی از ردیاب ورزشی فیت بیت Fitbit Charge 3 را معرفی می کند که طبق این عکس ها، تغییراتی در دیزاین مدل های جدید نسبت به نسل های گذشته مشاهده می شود. عکس های جدید نشان می دهد که Fitbit Charge 3 ظاهری مستطیل شکل تر دارد و دکمه های کناری آن هم به طور کامل حذف شده اند. احتمالا این مدل با بندهای مختلفی عرضه می شود و انتظار داریم در بسته بندی اولیه این محصول، حداقل دو بند یدک وجود داشته باشد. طبق گفته منبع این تصاویر، Fitbit Charge 3 اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر در نمایشگاه IFA 2018 trade fair معرفی خواهد شد. به این ترتیب باید طی هفته های آتی منتظر خبرهای بیشتری در مورد این ردیاب هوشمند ورزشی باشیم.