آرشیو سه‌شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۴
فرهنگ و هنر
۳۲

چهره ها

اما و اگرهای شهرام ناظری برای کنسرت خیابانی

اعتماد آنلاین: شهرام ناظری خواننده مطرح موسیقی ایرانی ضمن ابراز خرسندی از درخواست برخی هنرمندان برای برگزاری کنسرت های خیابانی گفت: به شخصه با هر رویداد و اتفاقی که باعث خوشحالی مردم شود موافق هستم اما سوال من این است که آیا با برگزاری این کنسرت ها در خیابان مشکلات مردم حل می شود؟

وی افزود: البته پیشقدم نخواهم شد. پیشنهاد می دهم جوانان این کار را شروع کنند. اگر جواب داد و عملی بود، ما هم در فرصت مناسب در خدمت مردم خواهیم بود. سوال دیگر من این است که این مراسم در کدام مناطق شهر تهران عملی است؟ یا اینکه اگر این اتفاق رخ دهد یورو و دلار ارزان می شود؟ من مخالف نیستم اما سعی می کنم که کمی با دقت بیشتری به موضوع نگاه کنم اما امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد.

حسین علیزاده: این مملکت باید به دست ما ساخته شود

ایلنا: حسین علیزاده در نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که صبح روز گذشته برگزار شد، گفت: موسیقی با تمام مشکلاتی که داشته به حیات خود ادامه داده است. این را جوری بنویسید که نیاز به سانسور نداشته باشد؛ هر چقدر ارگان های دولتی در این چهار دهه با موسیقی مخالفت کردند، مردم انگیزه شان بیشتر شد که بچه هایشان را به دنبال موسیقی بفرستند.

ما همه در یک شرایط زندگی می کنیم ولی گاهی اوقات لحظاتی به وجود می آید که انسان احساس امید می کند. این مملکت و این فرهنگ باید به دست ما ساخته شود. ما خودمان باید به این فکر کنیم که مردم چگونه می توانند خوشحال باشند، چگونه می توانند امیدوار باشند. این نوازنده تصریح کرد: دوست دارم این را آشکار بگویم که در حال حاضر تعداد خوانندگان زن که موسیقی ایرانی را باکیفیت خوب اجرا می کنند از آقایان بیشتر است، منتها چون امکان حضور روی صحنه برایشان نیست صحنه به دست آقایان سپرده شده است. هنر موسیقی جزو مقدسات من است و تن به این کار نخواهم داد و در جشنواره ای که بخش زنان را از مردان تفکیک کند، حضور نخواهم داشت.