آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۵
فرهنگ و هنر
۳۲

موسیقی

نزهت امیری رهبر مهمان ارکستر ملی ایران شد

ایلنا: نزهت امیری که از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و اولین زن ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می شود، رهبر مهمان ارکستر ملی شد. این موسیقی دان، هشتم شهریور یعنی کمتر از یک ماه دیگر به عنوان رهبر مهمان، ارکستر ملی ایران را در تالار وحدت رهبری می کند.

در این اجرا قطعات «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «کنج مناجات»، «سربداران»، «بیژن و منیژه»، «ماهور برای ویولن و ارکستر»، «سرود گل»، «هزاردستان» و «اسمر و رقص دایره» توسط نوازندگان ارکستر نواخته می شود. نزهت امیری متولد22 آذر 1339، رهبر ارکستر و از موسیقی دانان معاصر ایران است. امیری کارشناس موسیقی از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است. او موسیقی را نزد کسانی چون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخت و در سال 1384 ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرد و روی صحنه برد. او از تابستان 1396 رهبری ارکستر ملی نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفت و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سال 96، در تالار وحدت با این ارکستر روی صحنه رفت.

کنسرت نمایش اشکان خطیبی در تالار وحدت

مهر: پروژه کنسرت تئاتر «ده سال تنهایی» به کارگردانی اشکان خطیبی فردا پنج شنبه برای ششمین بار روی صحنه می رود. کنسرت تئاتر «ده سال تنهایی» یک پروژه مولتی مدیا و تکمیل شده پروژه «راک د پن» است که این بار بر اساس یک مفهوم دیگر با قطعاتی از یک جنس موسیقی دیگر و نیز یک نمایش دیگر به صحنه می رود؛ در واقع این اثر ترکیبی از مدیوم نمایش، موسیقی، نقاشی دیجیتال و سینما به صحنه می رود.

سهیل دانش اشراقی و اشکان خطیبی طراحان، اشکان خطیبی کارگردان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام، شکوفه داودی و اشکان خطیبی بازیگران، بردیا امیری، نیما رمضان، آرش سعیدی، سروش عدل، هومن نامداری و هستی سپاسی گروه نوازندگان، تارا صلاحی، پریماه خصوصی و مونا شمس نیز گروه همخوان و رسول ترابی تهیه کننده عوامل اجرایی کنسرت تئاتر «ده سال تنهایی» را تشکیل می دهند. کنسرت «ده سال تنهایی» ساعت21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.