آرشیو چهارشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۹۵
مسکن و عمران
۷

استفساریه برای ماندن یا رفتن شهردار

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد بازنشسته بودن یا نبودن شهردار تهران گفت: می توان برای رفع این ابهام از استفساریه مجلس استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا در مورد بازنشستگی شهردار تهران گفت: نام افشانی در لیست اولیه بازنشستگان شهرداری نیست.

وی در مورد اینکه افشانی بازنشسته است یا نه، با بیان اینکه در این مدت بحث و گفت وگوهای زیادی شده است، گفت: از همه رسانه ها درخواست می کنم که به ثبات مدیریتی شهرداری تهران توجه داشته باشند. وی افزود: در بررسی اولیه مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران مشمول مصوبه نمی شد چرا که در بند «الف» تا «ج» قانون مدیریت کشوری، شهردار نیز در بند «ج» همتراز افرادی که مستثنا بودند قرار گرفت اما حالا در قانون جدید کلمه «هم ترازی» حذف شده و در هیچ جای مصوبه نیز بندی درخصوص اینکه موارد قبلی در قانون جدید نقض یا ملغی می شود ذکر نشده است. وی ادامه داد: اگر ابهاماتی در این زمینه وجود داشته باشد ابتدا باید منتظر تایید مصوبه از سوی شورای نگهبان باشیم و اگر ابهامی وجود داشته باشد، از مسیر رفع ابهام یعنی استفساریه از مجلس، عبور می کنیم. سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه افشانی ایثارگر و رزمنده است؛ اما میزان جانبازی وی آنقدر نیست که مشمول استثنائات شود، گفت: با این حال می توان برای رفع ابهام از مسیر استفساریه عبور کرد.

اعطا در عین حال با اشاره به اثر تحریم ها بر هزینه های اداره شهر گفت: درخصوص تاثیر تحریم ها بر شهر، معاونت امور برنامه ریزی بر شوراها گزارشی تهیه کرده بود که بر اساس تجربه سال های 90 تا 93 است. بر اساس این تحقیقات منابع حاصل از پروانه ساختمانی که 45 درصد بودجه سال 97 است تحت تاثیر تحریم ها کاهش پیدا می کند. همچنین هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت. پیشنهاد اولیه برخی اعضا بازنگری در بودجه 97 است و موضوعی نیز مطرح است که کمیته بودجه پیشنهادات اولیه خود را در این رابطه بدهد که اصلاحاتی انجام شود. احتمالا تصمیم گیری در این خصوص در جلسات ابتدایی شهریور ماه انجام خواهد شد که چگونه به این موضوع پرداخته شود.