آرشیو چهار‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۷۳
ایران
۱۶
میراث فرهنگی

میراث فرهنگی به آژانس ها مجوز می دهد

این روزها گردشگری یکی از پرحاشیه و پرخبرترین حوزه ها شده؛ از بحث بالا رفتن قیمت ارز و کاهش ورود گردشگران خارجی و افزایش خروج گردشگران ایرانی بگیر تا بحث پرجنجال رایگان بودن یا نبودن ارز مسافرتی و تعطیلی بسیاری از آژانس های مسافرتی. بعد از خبر توقف ارز مسافرتی رایگان، آخرین خبر این حوزه اما برمی گردد به فروش بلیت های هواپیمایی و تورهای زیارتی که در این خصوص اعلام شده سازمان میراث فرهنگی تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آژانس ها در اجرای تورهای گردشگری، فروش بلیت های هواپیمایی و تورهای زیارتی خواهد شد.

ظاهرا این طرح به تایید رسیده، اما مطالعات کارشناسی آن ادامه دارد. اکنون تمام دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی که در کشور فعالیت می کنند هر کدام دارای سه مجوز بند «الف»، «ب» و «پ» هستند که هرکدام از این مجوزها را یک سازمان به آنها می دهد.

حرمت ا... رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این باره به مهر گفته در همه جای دنیا یک سازمان واحد این مجوزها را می دهد، اما این که چرا تاکنون این اتفاق در کشور ما نیفتاده را نمی دانم. رفیعی پیشنهاد می کند که یک کمیته مشترک از نمایندگان هر سازمان و ارگان و بخش خصوصی حضور داشته باشند و این کمیته به آژانس مجوز بدهد. به گفته وی، حالا این طرح در حد یک ابلاغیه در حال بررسی است تا دفاتر مسافرتی بتوانند از این به بعد برای گرفتن مجوزهای خود تنها به یک سازمان مراجعه کنند. محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفته است که این کار یکی دو ماه دیگر اجرایی می شود