آرشیو پنجشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۸
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

امیدواری مشروط

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهوری بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران نوشتند که باید نمود عملی اظهارات و وعده های روحانی را مشاهده کرد. سخنان روحانی می تواند مردم را برای یک دوره زمانی امیدوار کند، اما ادامه امیدواری مشروط به تحقق عملی مواردی است که مطرح شد.

ایجاد سرمایه نمادین

یک مدرس دانشگاه در فضای مجازی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها تلاش می کنند تا سرمایه نمادین برای خود ایجاد کنند، نوشت: ما نه تنها سرمایه نمادین ایجاد نمی کنیم، بلکه سرمایه های پیشین خود را نیز هدر می دهیم. اهمیت سرمایه نمادین به خاطر تاثیری است که در زایش سایر سرمایه ها بخصوص سرمایه اجتماعی دارد. اما متاسفانه رد پای افول سرمایه اجتماعی در همه بحران های امروز ما قابل مشاهده است.

صدا وسیما واقعا ملی باشد

یک کاربر فضای مجازی نوشت: صداوسیما زمانی می تواند اعتمادآفرین باشد که همه جریان های سیاسی را به یک چشم ببیند، به معنای واقعی کلمه ملی و مولد سرمایه اجتماعی باشد. اما در حال حاضر نه تنها سرمایه اجتماعی ایجاد نمی کند، بلکه آن را هدر می دهد.

ضرورت اصلاحات

یک کاربر فضای مجازی نوشت: در شرایط امروز که دشمن اصل نظام را هدف قرار داده است، اولویت باید آشتی ملی باشد. آشتی با کسانی که از قطار حاکمیت به بیرون پرتاب کردیم سخت ولی ضروری است. بازگشت محبوسان، محدودان و محصوران به جامعه گامی اساسی برای آشتی ملی است. این کاربر افزود: حاکمیت باید بپذیرد که ایران برای همه ایرانیان است و باید لزوم اصلاحات را باور کند و به آن تن دهد.

حقوق بشر و تحریم ها

یک کارشناس در فضای مجازی نوشت: تحریم های جدید امریکا علیه ایران نقض مسلم حقوق بشر است. آیا فعالان حقوق بشر با همان شدتی که نقض حقوق شهروندی و سیاسی افراد را مطرح می کنند، تحریم ها را محکوم و برای حذف آنها فعالیت خواهند کرد؟